Celem Toyoty i Lexusa jest 50-procentowy udział hybryd w sprzedaży

Johan van Zyl, CEO Toyota Motor Europe przedstawił ambitne plany Toyoty i Lexusa dotyczące sprzedaży samochodów hybrydowych na starym Kontynencie.

Obraz
Marcin Łobodziński

Celem Toyoty i Lexusa jest osiągnięcie 50-procentowego udziału w sprzedaży samochodów hybrydowych do roku 2020. Już teraz widać wyraźny trend polegający na odwrocie od silników Diesla u klientów indywidualnych Toyoty w stronę napędu hybrydowego. Również duże firmy, coraz częściej promując się na ekologiczne kupują hybrydy zamiast diesli, ale jest pewne grono, które z diesli nie zrezygnuje jeszcze przez długi czas. Chodzi o osoby pokonujące długie dystanse w krótkim czasie. To dlatego Toyota nie rezygnuje całkowicie z oleju napędowego tak jak zrobił to Lexus, choć nie produkuje już silników do samochodów osobowych samodzielnie. Jedynie terenowe są wyposażone w konstrukcje japońskiego producenta.

Czy cel ten ma szansę zostać osiągnięty? W ubiegłym roku Toyota sprzedała w Europie 209 tys. hybryd, co stanowiło 24 proc. całkowitej sprzedaży firmy. Prognozy wskazują na 30-procentowy udział w tym roku i sprzedaż około 270 tys. samochodów hybrydowych. Do oferty niebawem dołączy atrakcyjny crossover C-HR , który będzie promowany głównie przez pryzmat auta hybrydowego. Nowy Prius dopiero tak naprawdę rusza z odsieczą, a to samo można powiedzieć o modelu RAV-4 Hybrid. Z drugiej strony, ceny samochodów Toyoty z takim napędem są atrakcyjne i to nie tylko na tle konkurencyjnych diesli, ale również tańszych benzyniaków. Gama samochodów Lexusa również jest dobrze uzbrojona – osiem hybrydowych modeli - zatem najprawdopodobniej ogłoszony plan to nie są pobożne życzenia japońskiego giganta. Toyota sprzedając tak dużo hybryd chce także wzmocnić wizerunek marki jako przyjaznej dla środowiska i rozwijającej nowe technologie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA, wykorzystując zamysł Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy