Caterham może wycofać się z Formuły 1 

Nowy właściciel Caterhama, szwajcarska spółka Engavest są grozi wycofaniem się z Formuły 1 jeśli Tony Fernandes, były właściciel zespołu nie wywiąże się ze swoich zobowiązań.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Caterham F1 Team
Marcin Łobodziński

Tony Fernandes sprzedał zespół tajemniczemu konsorcjum ze Szwajcarii 29 lipca. Dziś wiemy, że właścicielem jest spółka Engavest, która grozi wycofaniem zespołu z F1 i wyrzuceniem go z fabryki w Leafield, gdyż wciąż prawnie nie jest jego właścicielem. Caterham Sports Limited, dostawca ekipy zmaga się z komornikami, którzy wydają kolejne oświadczenia prasowe mające rzekomo destrukcyjny wpływ na zespół. Engavest wydało oficjalne oświadczenie kierowane m. in. do byłego szefa:

*29 czerwca 2014 Caterham Enterprises, Caterham (UK), szejk Mohamed Nasarudin oraz udziałowcy – Tony Fernandes i Datuk Kamarudin Bin Meranun – zawarli umowę kupna-sprzedaży ze spółką Engavest związaną z 1Malaysia Racing Team/Caterham F1 Team. Od tego momentu sprzedający odmówili wywiązania się ze swojej części umowy poprzez przeniesienie udziałów na kupującego. Kupujący został postawiony trudnej pozycji finansowania zespołu, którego nie był właścicielem.

Niestety działania komornicze mają niszczący wpływ na pracę ekipy F1. Od momentu rozpoczęcia prac, komornicy wydali kilka oświadczeń prasowych, które były szkodliwe dla szefostwa ekipy. Po trzech miesiącach prowadzenia ekipy w dobrej wierze, nowy kupiec musi przeanalizować wszystkie opcje, wliczając w to możliwość wycofania swojej kadry zarządzającej. Prawnicy zostali poinstruowani aby wznieść roszczenia przeciwko wszystkim zainteresowanym stronom, wliczając w to Pana Fernandesa, który jako właściciel będzie prowadził ekipę F1.*

Plotki mówią, że zespół Caterhama może zakończyć przedwcześnie tegoroczne zmagania w Formule 1.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy