Cam Shaft Porsche 911 GT3 (2013)

Choć w produkcji jest już nowe Porsche 911 GT3, starsza wersja nadal cieszy się zainteresowaniem wśród tunerów. Takie właśnie auto zmodyfikował Cam Shaft - specjalista od produkcji folii do ozdabiania nadwozi.

Obraz
Olgierd Lachowski

Pod nóż trafiła wersja GT3 oferowana przez Porsche w latach 2006-2009. W tym ostatnim roku auto przeszło lifting obejmujący zarówno nadwozie, jak i stronę mechaniczną. Podniesiono także moc jednostki napędowej.

Wprowadzone na rynek w 2006 roku Porsche GT3 miało zamontowany z tyłu przeciwsobny wolnossący silnik. Motor miał objętość skokową dokładnie 3600 cm[sup]3[/sup]. Te 3,6 l zamknięte było w sześciu cylindrach. Jednostka silnikowa była jeszcze wtedy wyposażona w pośredni wtrysk benzyny.

Maksymalna moc dostępna dla kierowcy wynosiła 415 KM przy 7600 obr./min, zaś moment obrotowy odznaczał się wartością 405 Nm przy 5500 obr./min. Lubiąca wysokie obroty jednostka napędowa sprzężona była z 6-biegową ręczną przekładnią, która przekazywała moc dalej, na tylne koła.

Obraz

Ważący około 1,4 tony wóz według katalogów potrzebował 4,30 s na osiągnięcie prędkości 100 km/h, a przyspieszanie kończyło się, gdy maszyna rozpędziła się do 310 km/h. W wielu magazynach motoryzacyjnych można było jednak znaleźć informacje o lepszym, niż podawała fabryka czasie sprintu do setki.

Cam Shaft stało się rozpoznawalną firmą, po tym jak przedstawiło trzy lata temu Cadillaca CTS-V we własnej wersji. Przedsiębiorstwo trudni się produkcją na oklein - zarówno na indywidualne zamówienie, jak i na szerszą skalę. Ponadto Cam Shaft ma własny warsztat, w którym ozdabia auta swoimi produktami.

Obraz

Prezentowane dziś Porsche zostało ofoliowane kilkoma warstwami materiału. Bazą była okleina w białym perłowym kolorze, za którą właściciel samochodu zapłacił 2400 euro. Dodatkowe ozdabianie we wzór łudząco podobny do barw dawnego wyścigowego zespołu Martini kosztowało kolejne 1650 euro. Dość wysoka cena wynikała z faktu, że tuner miał zadbać o najdrobniejsze szczegóły i pokryć nawet trudne do oklejenia zakrzywione powierzchnie.

Jak widać, maszyna nie ma na nadwoziu napisów Martini. Trudno powiedzieć, z czego to wynika - może z obawy właściciela o znak towarowy i prawa do jego zastrzeżenia, które należą się Martini?

Tuning optyczny objął też felgi, które przy udziale partnera - AG-Felgenveredlung Krefeld - Cam Shaft pokryło czarną farbą proszkową. Efekt jest bardzo dobry.

Obraz

Choć modyfikacje wizualne przeważają w tym Porsche, dokonano także dwóch drobnych zmian technicznych. Po pierwsze zainstalowano nowy program w sterowniku jednostki motorowej, co podniosło moc silnika o 20 KM, po drugie - wymieniono zawieszenie na zestaw KW Variant 3, a więc kit z pełną regulacją charakterystyki.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 435 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 120,83 KM/l (seryjny - 115,28 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19
  • Koła tylne: 12,0 x 19
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 305/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1395 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,21 kg/KM (seryjny - 3,36 kg/KM)
  • Długość: 4327 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Rozstaw osi: 2355 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/21] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił