Cadillac catera z 7-litrowym V8 trafił na sprzedaż. Tak, u nas to Opel Omega

Cadillac z europejskiego Rüsselheim – tak w skrócie można opisać Caterę, która na Starym Kontynencie była po prostu Oplem Omegą. Ktoś upchnął do tego auta potężne V8. Co ciekawe, to krok, nad którym zastanawiał się koncern GM, ale cała sprawa okazała się po prostu problematyczna.

Lingerfeld poradził sobie z zadaniem, które w GM uznano za zbyt kosztowne.Lingerfeld poradził sobie z zadaniem, które w GM uznano za zbyt kosztowne.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe // bringatrailer
Mateusz Lubczański

Topowy Opel Omega był oferowany z trzylitrowym silnikiem V6 o mocy 211 KM. Wtedy jeszcze nie było wiadomo, że auto rdzewieje w oczach, a sam Opel nieźle dawał sobie radę bez francuskiej pomocy, choć współpraca z GM nie należała do łatwych. Niestety, na tle "niemieckiej trójcy" z M5 na czele, Omega wypadała blado. Podobnie było w Stanach Zjednoczonych, gdzie samochód krótko sprzedawano jako Cadillaca.

LS7 Catera Walk Around 1

Co ciekawe, GM planowało zapakować pod maskę V8 z Corvette, ale okazało się, że Omega/Catera ma pod maską za mało miejsca. Modyfikowano ścianę grodziową, układ kierowniczy, kolektory. Ostatecznie, po powstaniu kilku prototypów (i zmieleniu niezliczonej liczby skrzyń) cały projekt został uznany za porażkę.

Z takiego założenia najwyraźniej nie wyszedł jeden z właścicieli catery, który zabrał auto do Lingenfelter Performance Engineering, gdzie zamontowano LS6 V8 z sześciobiegową skrzynią Tremera. To najwyraźniej było za mało, bowiem jednostkę wymieniono na LS7, opartą na bloku z Corvette C5-R (tak, wyścigowej), z głowicą z LS6 i wydechem przygotowanym na zamówienie. Żeby to wszystko utrzymać na drodze zamontowano szperę i zawieszenie Eibach ze stabilizatorami Steimetz.

Sprzedający chce za tego cadillaca 5700 dolarów (nieco ponad 21 tys. zł), co biorąc pod uwagę modyfikacje jest całkiem niezłą ceną. Osobiście wymieniłbym kierownicę na coś, co nie zostało wybrane z katalogu akcesoriów Jacky z początku wieku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach