Bugatti Galibier nigdy nie powstanie. Następca Veyrona w przygotowaniu

Bugatti produkuje jeden z najbardziej niesamowitych samochodów ostatniej dekady, model Veyron, od 2005 roku. To już 8 lat, a wciąż na horyzoncie nie widać żadnego nowego auta. Bugatti zrobiło miłośnikom marki nadzieję w 2009 roku, przedstawiając model Galibier. Niestety nie doczekamy się jego wersji produkcyjnej. Bugatti nie będzie rozwijało tego projektu.

Bugatti GalibierBugatti Galibier
Mariusz Zmysłowski

Bugatti produkuje jeden z najbardziej niesamowitych samochodów ostatniej dekady, model Veyron, od 2005 roku. To już 8 lat, a wciąż na horyzoncie nie widać żadnego nowego auta. Bugatti zrobiło miłośnikom marki nadzieję w 2009 roku, przedstawiając model Galibier. Niestety nie doczekamy się jego wersji produkcyjnej. Bugatti nie będzie rozwijało tego projektu.

Luksusowa superlimuzyna miała wejść do produkcji w roku 2012. Później ze względu na opóźnienia datę tę przesunięto na 2015. Teraz według informacji Motor Trendu dyrektor Wolfgang Schreiber poinformował, że Bugatti nie ma wystarczających mocy przerobowych, by wytwarzać i limuzynę i model sportowy. Co to oznacza? To wiadomość dobra i zła za razem. Schreiber, dzięki któremu Veyron został powołany do życia, dał jasno do zrozumienia, że Galibiera nie będzie. Szkoda, bo byłaby to limuzyna prawdopodobnie bardziej luksusowa i egzotyczna niż Rolls-Royce Phantom.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend Jean-Pierre Wimille
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend Jean-Pierre Wimille

Z drugiej strony dyrektor Bugatti jasno wyraził się na temat przyszłości marki – Veyron doczeka się następcy. Wolfgang Schreiber poinformował, że już teraz trwają prace nad tym modelem.

Niestety nie zobaczymy go prędko. Veyron Grand Sport oraz Vitesse mają przed sobą jeszcze 2,5 roku produkcji. Nawet mając na uwadze wcześniejszą prezentację konceptu następcy hipersamochodu od Bugatti, nie zobaczymy jego oblicza wcześniej niż za 1,5 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km