Zmarł legendarny stylista. Dał nam wiele wspaniałych niemieckich aut

Bruno Sacco zmarł 19 września w niemieckim Sindelfingen. Miał 91 lat.

Bruno SaccoBruno Sacco
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Sacco urodził się 12 listopada 1933 roku we włoskim Udine, niedaleko granicy ze Słowenią. Od najmłodszych lat interesował się geometrią i wszelkiego rodzaju maszynami, lecz prawdziwą fascynację motoryzacją zapoczątkował pewien wyjątkowy samochód.

Był nim Studebaker Champion Starlight z 1947 roku, wyróżniający się stylistyką inspirowaną lotnictwem. "To miało ogromny wpływ na moje przyszłe życie" - przyznał Sacco w jednym z wywiadów udzielonych znacznie później, bo w 1998 roku.

Sacco uczył się na Politechnice Turyńskiej, gdzie uzyskał dyplom inżynierii mechanicznej. Następnie współpracował z włoskimi studiami Ghia i Pininfarina. Jego kariera nabrała tempa w 1957 roku, gdy poznał Karla Wilferta, szefa testów nadwozi w Mercedes-Benz.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes CLE - kulinarny eksperyment

Wilfert tworzył właśnie nowy dział stylistyki. Zwerbował już do zespołu Friedricha Geigera i Paula Bracqa. Sacco miał dołączyć do nich jako trzeci stylista. Planował zostać w Sindelfingen maksymalnie kilka lat, lecz spotkał tam miłość życia i już nigdy nie wrócił do Włoch.

W kolejnej dekadzie Sacco głównie współtworzył projekty Mercedesa 600 (W100) czy 230 SL Pagoda. Jego pierwszym popisowym dziełem, nad którym w pełni sprawował pieczę było pierwsze kombi marki w postaci W123.

Do czasu przejścia na emeryturę w 1999 roku, stylista dał nam jeszcze wiele imponujących projektów, w tym kultową linię W126 - "Seria modeli 126 we wszystkich formach projektowych jest najlepszą rzeczą, jaką zrobiłem dla Mercedesa-Benza" - mówił w jednym z wywiadów.

To człowiek, który pozostawił po sobie ogromne motoryzacyjne dziedzictwo, które zostanie z nami na zawsze.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach