Brembo przejęło Öhlinsa. Co to oznacza dla klientów?

Największy producent układów hamulcowych na świecie połączył się ze szwedzkim gigantem produkującym elementy zawieszenia.

Zdjęci ilustracyjneZdjęci ilustracyjne
Źródło zdjęć: © materiały partnera | Brembo
Aleksander Ruciński

Decyzję dotyczącą przejęcia ogłoszono w piątek 11 października. Włoskie Brembo będące jednym z największych potentatów europejskiej branży motoryzacyjnej wzięło pod swoje skrzydła szwedzkiego Öhlinsa - specjalistę od zawieszeń, szczególnie tych sportowych.

Umowa opiewająca na kwotę 370 mln euro została podpisana po tym, jak Brembo sprzedało mniejszościowy pakiet akcji (5,6 proc.) producentowi opon Pirelli.

"Ohlins idealnie pasuje do Brembo. To marka znana na całym świecie, z solidnym biznesem i niezrównaną reputacją, zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze." - powiedział prezes Brembo, Matteo Tiraboschi

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Megane RS - mógłbym je mieć, ale...

"Łącząc siły z Brembo, z radością otwieramy nowe możliwości rozwoju i wykorzystujemy nasze mocne strony i aktywa, aby napędzać innowacje i dostarczać jeszcze większą wartość naszym klientom i pracownikom." - stwierdził z kolei Tom Wittenschlaeger, dyrektor generalny Öhlins Racing.

Fuzja nie dziwi, gdyż produkty obu firm trafiały do wielu aut i motocykli jako nierozłączna para. Można podejrzewać, że teraz będzie to jeszcze częstsze. Zwykli klienci raczej nie odczują więc tej fuzji.

Więcej może się za to zadziać w świecie motorsportu, w którym Öhlins ma solidniejszą pozycję niż Brembo. Niewykluczone, że Włosi postanowią to wykorzystać, by mocniej wejść w wyścigi ze swoimi produktami.

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej