Brabus Rocket 900. Dzieło tunera jest tak mocne, że trzeba ograniczać je elektroniką

Brabus lubi szokować swoimi dziełami. Nie inaczej jest w tym przypadku. Brabus Rocket 900 ma zdumiewające możliwości nad którymi musi panować elektronika. Niestety, na drogi wyjedzie zaledwie 10 egzemplarzy.

Wygląda bardzo agresywnie, ale każdy wlot ma tutaj swój celWygląda bardzo agresywnie, ale każdy wlot ma tutaj swój cel
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Bardzo podoba mi się podejście tego niemieckiego tunera do nazw. Gdy Mercedes nazywa swoją torową limuzynę AMG GT 4-door 63 S 4Matic, Brabus wybiera prostą i przemawiającą do wyobraźni opcję: Rocket 900 (Rakieta 900). Liczba oczywiście wskazuje na moc tego auta, którą uzyskano dzięki powiększeniu pojemności do 4,5 l oraz przerobieniu sprężarek. Jednostka generuje 1250 Nm momentu obrotowego, ale został ograniczony do 1050 Nm, bo skrzynia nie wytrzymywała takiego obciążenia.

Brabus Rocket 900
Brabus Rocket 900 © mat. prasowe

Ograniczona jest również prędkość maksymalna, do 330 km/h, głównie ze względu na wytrzymałość opon (Pirelli P Zero mające 21 cali z przodu i 22 cale z tyłu). Sprint do setki zajmuje 2,9 s, do osiągnięcia prędkości 300 km/h Brabus 900 potrzebuje 23,9 s. Oficjalnie, według danych homologacyjnych Rocket 900 spala w mieście 17,3 l benzyny na 100 km.

Zapakowanie takich kół (Monoblock Z) wymagało poszerzenia błotników. Elementy aerodynamiczne wykonane zostały z włókna węglowego, w kabinie za to pojawiły się wstawki ze skóry oraz alkantary. Gustowna tapicerka jest wykonywana ręcznie przez manufakturę w niemieckiem Bottrop. Cena to ok. 427 tys. euro (prawie 2 mln zł).

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach