BMW: zostajemy przy silnikach spalinowych. Będzie nawet V8!

BMW nie zamierza całkowicie rezygnować z jednostek spalinowych. Konkurencja już dawno zarzuciła temat rozwoju kolejnych generacji, ale bawarska marka chce trafić do wielu klientów, którzy nie chcą przesiąść się na elektryka. Oto jak ma się to udać.

Niemcy nie chcą stracić klientów, do których elektryki nie przemawiają. Wiedzą jednak, że trzeba zmniejszyć emisję spalinNiemcy nie chcą stracić klientów, do których elektryki nie przemawiają. Wiedzą jednak, że trzeba zmniejszyć emisję spalin
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Wielu producentów głośno mówi o odejściu od silników spalinowych, większość z nich deklaruje osiągnięcie takiego stanu mniej więcej w 2030-2035 roku. W tej kategorii mieści się chociażby Audi czy Volvo. Jest jeszcze stanowisko BMW.

Jak w rozmowie z "Auto Motor und Sport" stwierdził Frank Weber, dyrektor działu rozwoju BMW, firma będzie potrzebować rewelacyjnych i zaawansowanych silników spalinowych przez co najmniej kilka lat, by skutecznie zmniejszyć emisje w sektorze samochodów osobowych na skalę globalną. Chodzi o rynki czy scenariusze, w których pojazdy elektryczne nie sprawdzają się.

Nowa generacja jednostek sześcio- i ośmiocylindrowych ma mieć zupełnie nieznane dotychczas rozwiązania w kwestii głowicy. Marka znana jest z rozwiązania VANOS (i Valvetronic), które pozwalały znacząco zmniejszyć spalanie i poprawić ekologię silników. Pierwszą technologią, która przychodzi do głowy, jest układ Freevalve z Koenigsegga.

W takim rozwiązaniu otwarcie i zamykanie zaworów nie zależy już od wałka i jego krzywki, lecz jest sterowane pneumatycznie. To pozwala na uzyskanie nieosiągalnych dziś w zwykłych samochodach możliwości. Wystarczy powiedzieć, że jednostka z głowicą Freevalve ma 3 cylindry, 2 litry i moc 600 KM. To oczywiście tylko przypuszczenia, a o kolejnych ruchach BMW zapewne niedługo usłyszymy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów