BMW zelektryfikuje swoją gamę do 2020 roku

Silniki elektryczne coraz częściej goszczą we współczesnych autach. Zarówno w roli indywidualnych źródeł napędu jak i wspomagaczy jednostek spalinowych w systemach hybrydowych. BMW zapowiedziało, że do 2020 roku każdy z modeli marki będzie dostępny w wersjach wykorzystujących napęd elektryczny.

Obraz
Aleksander Ruciński

Gdy kilka lat temu BMW wprowadzało na rynek pierwsze egzemplarze modeli i3 oraz i8, puryści nie kryli oburzenia. Ich ukochana, bawarska marka, od kilkudziesięciu lat zaangażowana w motorsport i stawiająca radość z jazdy ponad wszystko, odsłoniła dwa bardzo futurystyczne auta z napędem, który całkowicie nie pasował do jej charakteru.

Jak się okazało, był to strzał w dziesiątkę. i3 udowodniło, że można połączyć praktyczność i nowoczesność z ekologicznym charakterem. i8 natomiast okazało się genialnym samochodem sportowym, który dzięki połączeniu prądu i benzyny zapewnia świetne osiągi i dużą dawkę emocji. Oczywiście nie wszystkich udało się przekonać, lecz dzięki tym modelom, przeważająca większość przestała patrzeć na elektryki i hybrydy jak na dziwadła z innego świata, dostrzegając w nich ogromny potencjał.

Wyniki sprzedaży mówią same za siebie. Mimo, że za najtańsze i3 trzeba zapłacić 153 000 złotych, a za i8 aż 597 000 złotych, obydwa modele cieszą się zaskakującą popularnością, co pokazuje, że klienci tej marki chcą alternatywnych źródeł napędu. BMW zamierza wyjść im naprzeciw. Szef koncernu, Harald Kruger przyznał w wywiadzie dla magazynu "Car and Driver", że celem na najbliższe lata jest zelektryfikowanie całej gamy modeli.

Jeśli jesteście fanami BMW i właśnie dostaliście zawału, uspokajamy - Elektryfikacja nie oznacza w tym przypadku uczynienia z BMW drugiej Tesli, a jedynie wzbogacenie oferty dostępnych modeli o wersje elektryczne i hybrydowe. Jednym słowem, do 2020 roku każdy z modeli BMW będzie mógł być wyposażony w silnik elektryczny. W niektórych przypadkach skończy się na hybrydzie, w innych na pełnej elektryfikacji. Oczywiście w roli alternatywy dla konwencjonalnych spalinówek, z których BMW nie zamierza rezygnować.

Wdrażaniu nowego planu równolegle towarzyszyć będą dalsze badania w temacie ogniw paliwowych i systemów autonomicznych, do których BMW przywiązuje ogromną wagę. Te rozwiązania staną się jednak popularne co najmniej za kilka lat, a silniki elektryczne cieszą się wzięciem już dziś. Trzeba więc kuć żelazo póki gorące. Bawarczycy liczą, że w 2020 roku, alternatywne źródła napędu będą stanowić co najmniej 20% całej sprzedaży, a kolejne lata przyniosą sukcesywny wzrost.

Czy mają rację? Czas pokaże. Poszerzenie oferty o wersje elektryczne i hybrydowe to zdecydowanie dobry pomysł, tym bardziej, że nie oznacza on rezygnacji z klasycznych spalinówek, stanowiących motoryzacyjną ostoję dla najbardziej zatwardziałych fanów "prawdziwych beemek". Jeszcze, ponieważ za kilka lat wszystko może się zmienić...

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny