BMW zdradza dane techniczne nowej serii 8. Topowa wersja z 537-konnym V8 

BMW, które ciągle zachowuje się, jakbyśmy nie znali wyglądu serii 8, podzieliło się kolejną garścią informacji o nadchodzącym modelu. Poza nową porcją zdjęć ujawnili specyfikację topowego M850i xDrive.

Auto podczas testów w Walii.Auto podczas testów w Walii.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/BMW
Michał Zieliński

Przyzwyczailiśmy się, że testy przedprodukcyjne samochodów sportowych odbywają się na torach wyścigowych. Tymczasem jedna z ostatnich faz prób nowego coupé z Bawarii miała miejsce na krętych drogach Walii. Nic dziwnego. Auto będzie konkurować z wozami GT, więc poza osiągami będzie musiało zapewnić niespotykany komfort.

Wszystko wskazuje na to, że klienci nie będą zawiedzeni. BMW zdecydowało się na adaptacyjne zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami oraz systemem Integral Active Steering. O przyjemne podróżowanie zadba też przygotowany dla tego modelu wariant 4,4-litrowego V8. Jak twierdzi producent, działając w połączeniu z nową, 8-stopniową skrzynią automatyczną ZF, będzie pracował tak, by zapewnić płynną i wygodną jazdę, nie rezygnując z przyjemnego pomruku silnika.

Obraz
© Fot. Materiały prasowe/BMW

Wystarczy jednak wcisnąć przycisk, by auto przełączyło się w tryb Sport lub Sport Plus. Przybierze wtedy bardziej wyścigowy charakter. Wygodne zawieszenie się utwardzi, a silnik pokaże co potrafi. A potrafi sporo, bo w tym modelu oferuje kierowcy 537 KM i 750 Nm. Jak sugeruje nazwa, topowe wersja serii 8 będzie mieć napęd na cztery koła, lecz moc będzie przekazywana głównie na tylne koła. W trybie sportowym system stabilizacji toru jazdy będzie interweniował znacznie później.

Póki co nie znamy innych wariantów modelu, ale z pewnością pojawi się odmiana bez oznaczenia M. Prawdopodobnie będzie się nazywać 840i, być może zobaczymy też wersję hybrydową. Pozostaje nam czekać na kolejną dawkę szczegółów. Już wiadomo, że samochód zadebiutuje w połowie czerwca podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów