BMW X5 od Hartge - Stage II 

W sierpniu Mateusz opisywał nowy aerokit dla BMW X5 od firmy Hartge. Teraz ten niemiecki tuner postanowił powrócić do bawarskiego SUVa i dodatkowo wzmocnić jego silnik. Na warsztat trafiła wersja xDrive35d.

x5x5
Bartosz Pokrzywiński

W sierpniu Mateusz opisywał nowy aerokit dla BMW X5 od firmy Hartge. Teraz ten niemiecki tuner postanowił powrócić do bawarskiego SUVa i dodatkowo wzmocnić jego silnik. Na warsztat trafiła wersja xDrive35d.

Standardowo X5 w odmianie xDrive35d dysponuje silnikiem diesla o pojemności 3.0-litra wytwarzającym 286 koni mechanicznych. Wprawdzie niemiecki tuner nie ujawnił szczegółów dotyczących modyfikacji, ale najprawdopodobniej moc 328 koni mechanicznych udało się wykrzesać modyfikując program ECU oraz zmieniając układ wydechowy.

Całość wędruje na obie osie i rozpędza ciężkiego SUVa od zera do setki w zaledwie 6.1-sekundy(!), podczas gdy standardowemu X5 zajmuje to 7 sekund. Również prędkość maksymalna wzrosła z 235 do 244 kilometrów na godzinę, a więc bez rewelacji.

Na zewnątrz ten sam bodykit, czyli masywne spojlery, progi z chromowanym rantem oraz schludny dyfuzor. Uroku dodają 22-calowe obręcze "Brilliant Classic 2" oraz końcówki układu wydechowego wykonane ze stali nierdzewnej.

We wnętrzu sporo imitacji włókna węglowego, aluminiowe nakładki na pedały, welurowe dywaniki i nowy prędkościomierz optymistycznie wyskalowany do 300 kilometrów na godzinę.

Nie wiemy ile trzeba zapłacić za modyfikacje, całe auto wyceniono na 87.277 euro, czyli nie tak kosmicznie dużo.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić