BMW X5 F15 ponownie przyłapane - X5M będzie mocniejsze [aktualizacja]

Choć jego premiera spodziewana jest dopiero w 2014 roku, nowe BMW X5 już po raz kolejny zostało przyłapane na drogowych testach. Po ostatnich zimowych przejazdach auto miało okazję wykazać się na południu Francji.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Choć jego premiera spodziewana jest dopiero w 2014 roku, nowe BMW X5 już po raz kolejny zostało przyłapane na drogowych testach. Po ostatnich zimowych przejazdach auto miało okazję wykazać się na południu Francji.

Samochód wyjechał poza centrum testowe w Miramas. Choć maskowanie nadal szczelnie przykrywa nadwozie, a zdjęcia nie zachwycają jakością, można zobaczyć część szczegółów stylistycznych. Należy się spodziewać, że zgodnie z nową stylistyką BMW nowe X5 będzie wyglądać nieco agresywniej, a ostrzejsze krawędzie upodobnią samochód do pozostałych SUV-ów z Monachium.

Pojawiły się pierwsze plotki o prawdopodobnych jednostkach napędowych. U BMW wyraźnie widać tendencję do zmniejszania pojemności silników, czego przykładem może być m.in. model X1. W przypadku największego SUV-a bawarskiego producenta mówi się o hybrydzie wykorzystującej turbodoładowany czterocylindrowy silnik oraz niewielki motor elektryczny. Z pewnością kwestią czasu będą wersje M zarówno z benzyną, jak i dieslem. Auto ma trafić do salonów w roku 2014.

[aktualizacja 19 lipca]

Samochód trafił na testy na słynny tor Nürburgring. Choć tym razem zdjęcia są wyraźne, to szczelne maskowani zasłania całą karoserię. Bryła nie zmieni się znacznie, nie należy się spodziewać rewolucji w wyglądzie samochodu. Jak donosi źródło, masa nowego X5 ma być niższa o około 150 kg, dzięki czemu auto będzie ważyło niemal dokładnie 2 tony. Choć nie jest to duża zmiana, to z pewnością wpłynie na prowadzenie i czasy przyspieszeń.

Obraz

Pojawiły się pierwsze informacje o silnikach. Szczególnie ciekawie zapowiada się odmiana X5M, która nie dość, że będzie lżejsza, zyska dodatkowo około 20 KM. Może to oznaczać, że 2 tony bawarskiej terenówki osiągną pierwszą setkę w około 4,5 s, zatem w sprincie może być godnym rywalem nawet dla bazowej odmiany nowego Porsche 911. Po drugiej stronie gamy silnikowej znajdzie się 2-litrowy motor wysokoprężny o mocy 248 KM i 349 Nm momentu obrotowego. Ciekawe, jak Bawarczycy rozwiążą problem trwałości tak wysilonego silnika, ponad 120 KM z litra pojemności to w dieslu rzadko spotykana wartość.

2014 BMW X5 spied in action

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/19] Źródło zdjęć: |

Źródło: BMWblogWCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.