BMW X3 sDrive18d - nowa wersja podstawowa

BMW X3 drugiej generacji jest całkiem udanym autem. Co więcej, biorąc pod uwagę jego ceny i fakt, że większe X5 się już trochę zestarzało, to świetna propozycja dla wszystkich szukających wygodnego i szybkiego SUV-a. Teraz będzie to także opcja dla wszystkich szukających taniego SUV-a, ponieważ do oferty dołączy nowa, tańsza wersja.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

BMW X3 drugiej generacji jest całkiem udanym autem. Co więcej, biorąc pod uwagę jego ceny i fakt, że większe X5 się już trochę zestarzało, to świetna propozycja dla wszystkich szukających wygodnego i szybkiego SUV-a. Teraz będzie to także opcja dla wszystkich szukających taniego SUV-a, ponieważ do oferty dołączy nowa, tańsza wersja.

W nomenklaturze fabrycznej BMW skrót xDrive oznacza napęd na cztery koła, podczas gdy modele sDrive wyposażone są w napęd na jedną, w przypadku obecnej gamy BMW, tylną oś. Patrząc na gamę silnikową modelu X3, łatwo zauważyć, że wszystkie auta wyposażone są w napęd na cztery koła xDrive.

Więcej informacji na temat BMW M3 F30 – jednak będzie R6 [aktualizacja][url=http://autokult.pl/12732,bmw-x3-xdrive35i-zabojca-idealow-test-autokult-pl]

[/url]

To się jednak wkrótce skończy, ponieważ - podobnie jak w przypadku mniejszego X1 - także tutaj pojawi się model przeznaczony dla kierowców, którym wystarczy napęd na jedną oś. W Niemczech już teraz do oferty BMW dołącza X3 sDrive18d.

Obraz

Pod maską tego modelu pracuje dokładnie taka sama czterocylindrowa jednostka napędzająca model x3 xDrive20d, tyle że w tym przypadku produkuje ona nie 184, ale 145 KM i 360 Nm momentu obrotowego, który dostępny jest w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

W połączeniu z manualną skrzynią biegów auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s i rozpędza się do 195 km/h. Automat przyspiesza wolniej o 0,4 s oraz osiąga prędkość maksymalną 190 km/h. Nadal jednak nie można powiedzieć, że jest to wolne auto, zwłaszcza że BMW deklaruje średnie spalanie na poziomie 5,1 l oleju napędowego na 100 km oraz emisję 135 g CO2 na każdy przejechany kilometr.

W Niemczech za BMW X3 sDrive18d trzeba zapłacić 36 200 euro. W Polsce wersja xDrive20d kosztuje 165 600 zł, więc cena słabszego modelu powinna kształtować się na poziomie około 150 000 zł.

Obraz

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów