Test: BMW X1 - ktoś tutaj nawalił

BMW zawsze słynęło z doskonałej równowagi pomiędzy precyzyjnym prowadzeniem, a komfortowym zawieszeniem. Można powiedzieć, że samochody bawarskiej marki w tym zakresie były klasą samą dla siebie. W najnowszym BMW X1 pojawił się jednak mały problem, który potrafi wszystko przyćmić.

Mateusz Żuchowicz

BMW X1 pojawiło się na rynku w 2009 roku i to ono otworzyło drzwi dla tej marki do świata kompaktowych crossoverów, czyli tak naprawdę samochodów, które kompletnie nie wiadomo do czego służą. Niby są podwyższone, ale terenu boją się jak ognia, niby są większe, ale tak naprawdę nadal są autami mocno kompaktowymi, niby są muskularne i przemyślane, a proporcje są kompletnie zaburzone. Zawsze uważałem, że to segment, który próbuje klientom wmówić, że kupując tego typu auto są już bliżej niż dalej swojego wymarzonego SUV-a.

BMW X1
BMW X1 © WP | Mateusz Żuchowicz

W każdym razie mam wrażenie, że BMW zaczęło myśleć dokładnie tak jak ja. A w sumie to dokładnie tak jak ja myśli Jacek Pepłowski, czyli Polak, który zaprojektował ten samochód, bo osobiście w Monachium powiedział mi, że teraz X1 ma być pełnoprawną furtką do świata modeli z "X" na tylej klapie i to chociażby z powodu wymiarów. Najnowsze X1 realnie urosło w porównaniu do poprzednika i teraz jest dłuższe o 53 mm, szersze o 24 mm i wyższe o 44 mm. Rozstaw osi też się zwiększył - o 31 mm.

BMW X1
BMW X1 © WP | Mateusz Żuchowicz

Cała koncepcja stylistyczna ma tworzyć wrażenie wyższego samochodu, niż jest w rzeczywistości, a odmiana X-line, którą ja otrzymałem do testów, mając mniej masywne zderzaki, jeszcze bardziej to wrażenie potęguje. Wnętrze tak naprawdę doskonale znacie, bo wyglądem mocno przypomina stylistykę, chociażby z BMW 2 Active Tourer.

BMW X1
BMW X1 © WP | Mateusz Żuchowicz

No ale, co z tym problemem, o którym wspomniałem na samym początku? Aby dogłębnie zrozumieć o co chodzi i przede wszystkim zobaczyć to na własne oczy, zapraszam was do obejrzenia pełnego testu wideo o najnowszym BMW X1. Materiał powyżej. Miłego seansu!

BMW X1
BMW X1 © WP | Mateusz Żuchowicz

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach