BMW serii 8 Gran Coupe zaprezentowane. Warto było czekać!

BMW nie traci czasu. Mniej niż rok temu gama została rozszerzona o serię 8 coupe, kilka miesięcy później do oferty trafiło cabrio i topowa wersja M8. Teraz przyszedł czas na Gran Coupe, czyli czterodrzwiową wersję serii 8.

BMW serii 8 Gran CoupeBMW serii 8 Gran Coupe
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Mateusz Lubczański

Nie będę używał oksymoronu w postaci "czterodrzwiowego coupe", nie będę też wbijał szpili działom marketingu, które starają się zaczarować rzeczywistość. Zamiast tego wspomnę, że seria 8 jest duchowym następcą pięknej serii 6 Gran Coupe.

BMW serii 8 Gran Coupe
BMW serii 8 Gran Coupe © fot. materiały prasowe

Wymagało to zwiększenia rozstawu osi o 201 mm, poszerzenia pojazdu o 30 mm oraz podniesienia linii dachu o 61 mm w stosunki do "zwykłej" serii 8. Trzeba jednak zaznaczyć, że coupe i Gran Coupe są takie same od pasa przedniego do startu słupków A.

Co ciekawe, panoramiczny szklany dach jest oferowany w standardzie. Później, jako opcja, dostępny będzie dach z włókna węglowego. Mamy oczywiście charakterystyczne podcięcie linii szyb, tzw. Hofmeister kink oraz wysoki próg załadunku. No cóż, dobry design najwyraźniej jest ważniejszy.

BMW serii 8 Gran Coupe - wnętrze
BMW serii 8 Gran Coupe - wnętrze © fot. materiały prasowe

W kabinie bez zaskoczeń – nowy język stylistyczny BMW nie każdemu przypadnie do gustu, ale całość prezentuje najwyższy poziom wykończenia. Znajdziemy tutaj również 12,3-calowy wyświetlacz zegarów, jak i ekran multimediów w rozmiarze 10,25-cala. Adaptacyjne LED-y są w standardzie, tak jak i skórzana tapicerka Venasca.

Wersja czterodrzwiowa jest cięższa od coupe o zaledwie 70 kg, a to dzięki wykonaniu drzwi, dachu, maski, mocowań silnika i tylnego zderzaka z aluminium. Dodatkowo tylna klapa jest plastikowa, a tunel środkowy zrobiono z tego samego tworzywa, wzmocnionego dodatkowo włóknem węglowym.

Pod maską znajdziemy trzylitrową jednostkę z sześcioma cylindrami o mocy 340 KM, generującej 500 Nm momentu obrotowego. Z napędem na cztery koła zapewnia ona sprint do setki w 4,9 s. Jest też sześciocylindrowy diesel, gwarantujący sprint wolniejszy o zaledwie 0,2 s.

Nie ma jeszcze wersji M8, dlatego topową jednostką pozostanie na razie M850i xDrive z V8 o pojemności 4,4 l i mocy 530 KM. W tym wypadku mówimy o przyspieszeniu do setki wynoszącym 3,9 s.

Pierwsze egzemplarze trafią do Polski pod koniec wakacji. Ceny nie są jeszcze znane.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/36] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów