BMW Serii 4 - polski cennik

Wszystko idzie zgodnie z planem, a BMW konsekwentnie realizuje swoje założenia. Nowe BMW Serii 3 Coupé zostało mianowane Serią 4 i pomimo że zaledwie miesiąc temu zobaczyliśmy pierwsze zdjęcia auta, w konfiguratorze na stronie niemieckiego producenta już widnieje cennik.

BMW Serii 4 CoupeBMW Serii 4 Coupe
Bartosz Pokrzywiński

Wszystko idzie zgodnie z planem, a BMW konsekwentnie realizuje swoje założenia. Nowe BMW Serii 3 Coupé zostało mianowane Serią 4 i pomimo że zaledwie miesiąc temu zobaczyliśmy pierwsze zdjęcia auta, w konfiguratorze na stronie niemieckiego producenta już widnieje cennik.

Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie to, że BMW nie opublikowało jeszcze tabeli z danymi technicznymi modelu ani nie usunęło ze swojej strony starszej generacji Serii 3 Coupé, czyli modelu E90 i pochodnych.

Nowe BMW Serii 4 wydaje się bardziej spójne stylistycznie od poprzednika. Przód nawiązuje bezpośrednio do Serii 3 z nadwoziem typu sedan, a z tyłu widać delikatne powiązania z Serią 6. Pomimo swoich rozmiarów model jest proporcjonalny. Nie ma się czego wstydzić przy większym i ponad dwukrotnie droższym dwudrzwiowym bracie.

Obraz

No właśnie, skoro o cenach mowa: w konfiguratorze na polskiej stronie BMW opublikowano ceny trzech wersji silnikowych. Jednostki benzynowe dostępne są także w odmianach z napędem na cztery koła xDrive. Mowa o wariantach 420d Coupé, 428i Coupé, a także 435i Coupé.

Zgodnie z oczekiwaniami dwulitrowy, czterocylindrowy turbodiesel o mocy 184 KM jest najtańszą odmianą auta. Model ten spala średnio 4,7 l oleju napędowego na 100 km i kosztuje 175 900 zł. Co ciekawe, turbodoładowana jednostka benzynowa 2,0 l napędzająca wersję 428i kosztuje zaledwie 1000 zł więcej. W tym przypadku do dyspozycji jest 245 KM, jednak zdaniem BMW taka Seria 4 spala średnio 6,6 l paliwa na 100 km.

Obraz

Dla tych spragnionych największych wrażeń przygotowano 435i z rzędową szóstką o pojemności 3,0 l i mocy 306 KM. Wprawdzie trudno uwierzyć w spalanie na poziomie 7,9 l paliwa na 100 km, jednak na pewno faktem jest cena wynosząca 230 900 zł. Za napęd xDrive w przypadku obu benzynowych wersji trzeba dopłacić odpowiednio 10 000 zł przy 428i oraz 11 000 zł przy 435i.

Seria 4 dostępna jest tylko w dwóch liniach stylistycznych, a są nimi Luxury Line oraz Sport Line. Za każdą z nich producent z Monachium inkasuje 8376 zł. Luxury Line to chromowane dodatki, eleganckie felgi i bardziej szlachetny wygląd, a Sport Line to wersja niemal całkowicie pozbawiona chromów. W tym przypadku srebrne listwy wokół okien czy na przednim zderzaku zastąpiły elementy polakierowane na czarno.

Na długiej liście wyposażenia dodatkowego moją uwagę przykuły m.in. adaptacyjne reflektory LED za 8376 zł (tak samo jak w przypadku linii stylistycznych), system nawigacji Professional za 10 977 zł, hamulce sportowe M za 3087 zł czy gwarancja na 6 lat lub 150 000 km BMW Service Inclusive Plus za 11 770 zł.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik