BMW pozazdrościło Audi SUV-a z 8 w nazwie. Bawarczycy zaklepali oznaczenie X8 

Niemieccy producenci aut premium wiedzą, jak wypełnić salony. W ofercie BMW już jest 6 SUV-ów, wkrótce dołączy do nich flagowe X7, ale na tym nie koniec. Największy model doczeka się drugiego wcielenia o nazwie X8.

Szkic konceptu BMW X7 może służyć jako wskazówka do wyglądu X8.Szkic konceptu BMW X7 może służyć jako wskazówka do wyglądu X8.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/BMW
Michał Zieliński

Mający konkurować z - oczywiście - Audi Q8 oraz stanowiący tańszą alternatywę dla SUV-ów Lamborghini i Bentleya samochód pojawi się prawdopodobnie w 2020 roku. O planach na wprowadzenie kolejnej wersji X7 poinformował brytyjski Autocar, jednocześnie przywołując swoją rozmowę z szefem rozwoju BMW, Klausem Fröhlichem. Choć nie potwierdził on doniesień, przyznaje, że na rynku jest miejsce na taki model.

Nie jest pewne, czym dokładnie ma być X8. Logika sugeruje, że będzie to bardziej sportowa wersja nadchodzącego X7. Tak sytuacja ma się w przypadku X6, X4 oraz X2. Jednak o ile dwa pierwsze z nich to wersje (powiedzmy) coupé, to najmłodszy crossover z Monachium zachowuje tradycyjny typ nadwozia, które zostało odważniej zaprojektowane. Mówi się, że X8 może okazać się być X7 w wersji przedłużonej.

Dużą różnicą w porównaniu do nieparzystego modelu ma być też liczba miejsc. Zamiast 7 osób, X8 ma zabrać na pokład tylko 5, a w niektórych wersjach nawet jednego pasażera mniej. Ma przełożyć się to na bardziej luksusowe doznania z jazdy.

Plotki mówią o dwóch silnikach. Fani jednostek benzynowych sięgną po 6,6-litrowe V12, z kolei troszczący się o środowisko raczej pójdą w kierunku hybrydy plug-in. Napędzany 2-litrowym, czterocylindrowym motorem benzynowym i silnikiem elektrycznym SUV ma móc przejechać na jednym ładowaniu około 100 km.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S