BMW oficjalnie wraca do DTM!

Deutsche Tourenwagen Masters to najważniejsza seria wyścigów turystycznych w Niemczech i obok BTCC najbardziej prestiżowa europejska seria wyścigów tej kategorii. Niejako efektem ubocznym wyścigu zbrojeń DTM w latach 80-tych jest BMW M3. Po 18 latach nieobecności BMW wraca do tej serii.

BMW DTMBMW DTM
Bartosz Pokrzywiński

Deutsche Tourenwagen Masters to najważniejsza seria wyścigów turystycznych w Niemczech i obok BTCC najbardziej prestiżowa europejska seria wyścigów tej kategorii. Niejako efektem ubocznym wyścigu zbrojeń DTM w latach 80-tych jest BMW M3. Po 18 latach nieobecności BMW wraca do tej serii.

Kiedy w 1984 roku rozpoczął się pierwszy sezon wyścigów DTM, które zastąpiły serię DRM, obok Volvo, Chevroleta, Rovera, Alfy Romeo i Forda, do walki stanęło także BMW. Właśnie dzięki tym producentom, seria zaczęła zdobywać ogromną popularność, a wkrótce do stawki dołączyli także Mercedes i Audi.

BMW dwukrotnie sięgało po tytuł mistrza DTM z modelem M3. W 1987 roku zwyciężył Eric van de Poele, a w 1989 roku Roberto Ravagila. Podczas premiery DTM w 1984 roku Volker Strycek zapewnił producentowi zwycięstwo w modelu 635 CSi. Niestety niemiecki producent gościł w tej serii tylko przez 10 lat. W 1994 roku, po wycofaniu się Audi, kiedy DTM przeżywało kryzys, z walki zrezygnowało również BMW.

Marka chce powrócić z obecną generacją modelu M3 w 2012 roku. Po rozczarowującym sezonie 2009 w F1, BMW zaczęło szukać tańszego sportu motorowego, który wzmocniłby pozycję niemieckiego producenta. Wybór padł na serię DTM, która teraz przeżywa drugą młodość. Budżet niemieckiej stajni ma wynosić zaledwie 1/10 tego, co BMW płaciło corocznie na F1 (ok. 200 mln euro).

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut