BMW odchodzi od kabrioletów. Następca serii 2 nie będzie dostępny w tej wersji

Kabriolety z każdym rokiem tracą na popularności. Klienci coraz rzadziej decydują się na zakup samochodów z otwartym dachem. Nic więc dziwnego, że producenci sukcesywnie wycofują takie auta z rynku. Kolejną ofiarą braku popytu na cabrio będzie najprawdopodobniej BMW serii 2.

Seria 2 jest bez wątpienia jednym z najładniejszych małych kabrioletów w segmencie premium.Seria 2 jest bez wątpienia jednym z najładniejszych małych kabrioletów w segmencie premium.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

"Dwójka" jest najmniejszą propozycją w gamie BMW dla szukających kabrioletu lub coupé. To zgrabne, ładnie narysowane auto nie tylko dobrze wygląda, ale także świetnie jeździ. Mogłoby się wydawać, że jeśli dodamy do tego wiatr we włosach, powstanie połączenie idealne. Najwyraźniej jednak klienci nie potrafią docenić wspaniałości serii 2 cabrio. Z tego powodu kolejna generacja modelu nie będzie oferowana w otwartym wydaniu.

Klienci będą więc skazani na roadstera Z4 lub nieco większą serię 4. Oczywiście pod warunkiem, że ta przetrwa próbę czasu. Kto wie, może za jakiś czas Bawarczycy zdecydują się zrezygnować także z otwartej "czwórki"? Co jednak ważne, BMW nie zabierze nam serii 2 coupé. Dotyczy to zarówno wydań cywilnych jak i typowo sportowych M240i oraz M2.

Wiadomo, że kolejna generacja serii 2 coupé nie straci też tylnego napędu, co nie musiało być wcale tak oczywiste, jeśli weźmiemy pod uwagę, że dostępne są również przednionapędowe, rodzinne wersje tego modelu, oznaczone przydomkiem Active Tourer. BMW coraz chętniej stawia na przedni napęd, lecz w wypadku coupé, nawet tego najmniejszego, nie zdecyduje się na tak radykalną zmianę.

Obraz
© mat.prasowe

Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie powinniśmy spodziewać się debiutu nowej serii 2. Nieoficjalnie mówi się o 2020 roku. Oznacza to, że chętni na najmniejsze cabrio BMW mają jeszcze sporo czasu, żeby kupić wymarzony model. Potem może to nie być już takie łatwe.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach