BMW ma nowe logo. Na pewno nie wszystkim się spodoba

Wraz z prezentacją koncepcyjnego BMW i4 marka pokazała mocno zmienione logo. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych na świecie stał się przezroczysty. Czy to dobry ruch? Zdania są podzielone.

Nowy emblemat zadebiutował na masce konceptu i4.Nowy emblemat zadebiutował na masce konceptu i4.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Logotyp BMW, na który składały się biało-niebieskie barwy otoczone czarną obwódką, to dla wielu osób niemal kultowy symbol. Znak rozpoznawalny na całym świecie, który w równie dużym stopniu co charakterystyczne "nerki" odpowiadał za wizerunek bawarskiej marki. Nie wiedzieć czemu postanowiono go zmienić.

Nowe logo BMW zadebiutowało na elektrycznym koncepcie i4. Biało-niebieski środek pozostał bez zmian, ale usunięto czarną ramkę. Mamy teraz przezroczyste tło. To z kolei oznacza, że tło logotypu BMW będzie zawsze odpowiadać lakierowi pojazdu, na którym będzie się znajdować. Co więcej, zrezygnowano z wrażenia przestrzeni - trójwymiar ustąpił miejsca płaskiej powierzchni.

Nowe, znacznie prostsze emblematy z pewnością prezentują się bardziej klasycznie. Podobną drogę wybrał niedawno także Volkswagen, który zmienił swoje logo na mniej wyszukany odpowiednik. Czy ładniejszy? To już kwestia gustu. Tak znaczące modyfikacje zawsze budzą kontrowersje. Nie inaczej będzie w przypadku BMW.

Jedno jest pewne - nietypowe emblematy sprawią, że wszyscy, choć na chwilę zapomną o gigantyczych "nerkach", które w najnowszych modelach z Bawarii przybierają wręcz karykaturalną formę. W końcu jednak - czy tego chcemy czy nie - będziemy musieli przyzwyczaić się zarówno do loga, jak i dużych wlotów w atrapie chłodnicy, ponieważ właśnie tak ma wyglądać przyszłość BMW.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa