BMW M8 na ostatniej prostej przed produkcją. Znamy moc silnika

BMW podało pierwsze oficjalne dane nowego M8. Szkoda, że niemiecki producent uznał zużycie paliwa i emisja CO2 za najważniejsze informacje o nowym sportowym modelu. Przynajmniej poznaliśmy też jego moc.

BMW M8BMW M8
Marcin Łobodziński

Wiadomo już, że nowe BMW M8 będzie napędzane silnikiem 4.4 V8 z M TwinPower Turbo o mocy przynajmniej 600 KM. Wiemy też dokładnie ile będzie wynosiło zużycie benzyny. Ma być to wartość 10,7-10,8 l/100 km, a emisja CO2 wyniesie 243-246 g/km. Interesujące, nieprawdaż? Tymczasem wciąż nie wiadomo, jaka będzie prędkość maksymalna czy czas rozpędzania do 100 km/h. Nie znamy nawet wartości maksymalnej momentu obrotowego. Wiemy natomiast sporo o napędzie xDrive, który został przeszczepiony z BMW M5. Samochód ma się zachowywać jak z tylnym napędem. Jednak to nie wszystko, bo podobnie jak w M5 można całkowicie wyłączyć przednią oś oraz system DSC, co zmieni M8 w rasowego tylnonapędowca i to z zeszperowaną osią.

BMW M8
BMW M8 © fot. mat. prasowe

BMW M8 ma mieć całkowicie zmodyfikowane zawieszenie względem M850i, które da kierowcy więcej czucia i jeszcze bardziej naturalne zachowanie, nawet z włączoną kontrolą stabilizacji toru jazdy. Zmieniono mocowania ram pomocniczych, zastosowano grubsze stabilizatory i sztywniejsze wahacze. Z tyłu są też rozpórki usztywniające i sztywniejsze połączenie ramy do nadwozia. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego M Servotronic również ma dać prowadzącemu więcej poczucia pewności podczas ekstremalnie szybkiej jazdy. A jednocześnie w codziennym użytkowaniu ma być przyjemnie komfortowe.

BMW M8
BMW M8 © fot. mat. prasowe

Wspomaganie kierownicy będzie pracowało w dwóch trybach do wyboru: Comfort i Sport. W standardzie będą adaptacyjne amortyzatory pracujące w jednym z trzech trybów: Comfort, Sport i Sport Plus. Na przedniej osi znajdą się lżejsze hamulce tarczowe o średnicy 395 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami pływającymi i 380-milimetrowe z tyłu z zaciskami jednotłoczkowymi. Opcja przewiduje montaż hamulców węglowo-ceramicznych o zwiększonej o 5 mm średnicy tarcz z przodu. Standardem mają być obręcze kół o średnicy 19 cali, a w opcji 20-calowe.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/39] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów