BMW M6 Gran Coupé przyłapane na śniegu

Podczas gdy na targach w Genewie wszyscy oglądają dopiero co zaprezentowane BMW M6 w wersjach coupé i kabriolet, niemiecki producent przeprowadza już testy M Gran Coupé. Auto zostało przyłapane podczas jazd w zimowej scenerii.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Podczas gdy na targach w Genewie wszyscy oglądają dopiero co zaprezentowane BMW M6 w wersjach coupé i kabriolet, niemiecki producent przeprowadza już testy M Gran Coupé. Auto zostało przyłapane podczas jazd w zimowej scenerii.

BMW M6 bazuje oczywiście na Serii 6 generacji F12/F13, a pod maską ma jednostkę znaną już z M5. W przeciwieństwie do poprzednika, nie jest to wolnossące V10, a podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 4,4 l. Umieszczone równolegle turbosprężarki generują łączną moc 560 KM w zakresie 5750-700 obr/min oraz 680 Nm momentu obrotowego osiągane pomiędzy 1500-5750 obr/min.

W efekcie M6 Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 s oraz bez problemu rozpędza się do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h. Po wykupieniu dodatkowego pakietu M, inżynierowie BMW ściągają elektroniczny kaganiec, co zwiększa prędkość maksymalną do 305 km/h.

BMW M6
BMW M6

Wersja Gran Coupé, która jakiś czas temu pojawiła się w konfiguratorze BMW, w sportowej odmianie z literką M, będzie napędzana dokładnie tą samą jednostką napędową. Zmiany stylistyczne będą bardzo podobne do tych, przeprowadzonych w 2-drziowych modelach. Możemy więc spodziewać się większych wlotów powietrza, bardziej agresywnego wzornictwa zderzaków, większych felg oraz 4 końcówek układu wydechowego.

Na M6 Gran Coupé trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Swoją drogą, cena tego modelu będzie wyższa niż w przypadku M5 oraz najprawdopodobniej 2-drzwiowych M6. To bez wątpienia bardzo interesująca propozycja, ale czy naprawdę znajdą się tacy klienci, którzy nie kupią ani BMW M5, ani M6 Coupé, tylko zdecydują się dopłacić i wybrać coś pomiędzy.

  • Obraz
  • BMW M6
  • BMW M6
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • BMW M6
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa