BMW M5 E34 Touring na sprzedaż. Dzieci do szkoły odwiezie, a i na torze wywoła uśmiech

Dziś sporą część gamy najmocniejszych modeli BMW stanowią SUV-y, jednak niemal 30 lat temu modele sygnowane literą M stanowiły niemal w całości sedany. Niemal, ponieważ zdarzały się takie wyjątki jak M5 Touring, który właśnie został wystawiony na sprzedaż przez Enthusiast Auto Group.

Sprzedawany M5 E34 Touring jest jednym z 891 wyprodukowanych egzemplarzy tego modeluSprzedawany M5 E34 Touring jest jednym z 891 wyprodukowanych egzemplarzy tego modelu
Źródło zdjęć: © fot. Enthusiast Auto Group
Filip Buliński

Dziś oferta rodzinnego kombi, który spełnia rolę wilka w owczej skórze, nie jest zbyt bogata. Prym wiedzie Audi modelami RS4 i RS6, jednak ich nadwozie jest już na tyle krzykliwe, że nietrudno doszukać się w nich sportowego potencjału. Zupełnie inaczej jest z BMW M5 E34 Touring.

Wystawiony egzemplarz pochodzi z końca lipca 1994 roku i został zachowany w nieskazitelnym stanie bez jakichkolwiek przeróbek i modyfikacji. Jego nadwozie pokrywa lśniący (pierwszy) lakier Avus Blau, a właściciel zapewnia, że karoseria nie posiada żadnych skaz ani śladów korozji. Całość dopełniają 18-calowe felgi Styling 37 oraz skromny znaczek "M5" na tylnej klapie, który dyskretnie zdradza, że z tym autem lepiej nie zadzierać.

Skromne nadwozie prawie nie zdradzało swojego uśpionego potencjału
Skromne nadwozie prawie nie zdradzało swojego uśpionego potencjału © fot. Enthusiast Auto Group

Wnętrze zaprasza nas do środka czarną skórą Nappa utrzymaną w doskonałej kondycji. Zgodnie z zapewnieniami sprzedającego tapicerka nie nosi widocznych śladów użytkowania. Mówi on także, że pojazd był cały czas garażowany, a kontakt ze światem miał tylko podczas sprzyjających warunków pogodowych.

O wyjątkowości tego egzemplarza świadczy m.in. bardzo niski przebieg wynoszący tylko 40 tys. mil (ok. 64 tys. km) oraz 6-biegowa, manualna skrzynia biegów firmy Getrag. Oprócz tego, na jego pokładzie znajdziemy też takie smaczki jak komputer pokładowy, dwustrefową klimatyzację, podgrzewane fotele, podwójny szyberdach, spryskiwacze reflektorów czy pakiet Nürburgring z grubszymi stabilizatorami, elektronicznie regulowanym zawieszeniem i wspomaganiem Servotronic.

6-biegowa manualna skrzynia i tylko 40 tys. mil przebiegu
6-biegowa manualna skrzynia i tylko 40 tys. mil przebiegu © fot. Enthusiast Auto Group

Pod maską znajdziemy to, co BMW umiało robić najlepiej. 6 cylindrów ustawionych w rzędzie o pojemności 3,8 litra (jedna z największych ówczesnych rzędowych „szóstek” na świecie) gotów jest w każdej chwili wyprodukować 340 bawarskich KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz przekazać je na tylne koła. Ponieważ Touring był nieco cięższy od sedana, pierwszą setkę osiąga w 6,1 sekundy – o 0,2 sekundy wolniej niż jego 4-drzwiowy odpowiednik, a prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h. Czyniło to z niego ówcześnie jedno z najszybszych kombi na świecie.

Jedna z piękniejszych bawarskich symfonii
Jedna z piękniejszych bawarskich symfonii © fot. Enthusiast Auto Group

Choć cena nie została podana do wiadomości publicznej, z pewnością nie jest niska. Egzemplarze z wyższym przebiegiem wycenia się na 250-300 tys. zł. Można więc śmiało stwierdzić, że za tego rodzynka przyjdzie zapłacić co najmniej 350 tys. zł. Kto chętny?

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/23] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów