Test: BMW M3 Touring – czego to człowiek nie wymyśli

Jest wiele rzeczy, które mnie w życiu nie dotyczą. Póki co nie mam dzieci, nie mam ogrodu, ani niczego, co mogłoby przekonać moją żonę, żebyśmy kupili kombi. I to jest mój problem, bo w przypadku BMW M3 Touring wymyślę najgłupszy argument, byle ją do tego skłonić!

Mateusz Żuchowicz

W internecie krążą pogłoski, że najnowsze M3 Touring, to samochód idealny. Że to auto, które łączy w sobie wszystkie cechy, jakich oczekuje kierowca, uwielbiający czerpać radość z jazdy każdego dnia, niezależnie od okoliczności. Wszystko dlatego, że ten samochód nie jest idealny tylko dlatego, że ma 510 koni, czy dlatego, że do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,6 s! Oczywiście to też jest super, ale nie o to w tym chodzi. To auto jest idealne, bo to M3 i to M3, które daje wam praktyczność na poziomie BMW X3 bez konieczności kupowaniu SUV-a.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © WP | Filip Gonciarczyk

Dodatkowo, BMW z M3 Touring pokazało, że może doskonale wykorzystywać okazję daną od przeciwników. Poczekali, aż Audi zajmie się czymś, co jest dobre dla misiów polarnych i zapchali lukę po RS4. Genialne taktyczne zagranie, bo aktualnie M3 touring nie ma konkurencji. Wiązało się z tym jednak ogromne ryzyko, bo naturalną koleją rzeczy będzie porównywane do – można powiedzieć już legendarnego – RS4, więc ten samochód mógł się okazać kompletną klapą. Czy tak się stało? Spójrzcie tylko na niego! Nie trzeba nim jeździć, żeby wiedzieć, że plan wypalił.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © WP | Filip Gonciarczyk

Myśleliście, że to koniec ryzyka, które podjęło BMW? Nie, bo drugie było jeszcze większe. Co zwykle wiąże się ze zwiększeniem masy i wymiarów w aucie sportowym? Utrata jakości prowadzenia. Na szczęście miałem tę przyjemność jeździć zarówno M4, jak M3 we wszystkich odmianach, więc mam porównanie. Jak więc jest? Tego nie będę wam teraz zdradzał. Zapraszam do obejrzenia materiału wideo umieszczonego na górze. Obiecuję, że będzie warto.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © WP | Filip Gonciarczyk

Na zachętę dodam tylko, że M3 Touring w polskich salonach dostępne jest tylko w odmianie Comptetition, czyli z rzędowym, podwójnie doładowanym, sześciocylindrowym, benzynowym silnikiem o pojemności 3 litrów i o mocy 510 KM, który dysponuje momentem obrotowym na poziomie 650 Nm. No i co najważniejsze, w tym samochodzie otrzymujecie zawsze napęd na cztery koła, który można dowolnie konfigurować. Musicie przyznać, że to brzmi ciekawie. Zapraszam!

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring © WP | Filip Gonciarczyk

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach