BMW M3 CS Touring najszybszym kombi na Nürburgringu. Pokonało zwykłą wersję o włos
BMW M3 Touring we wzmocnionej i odchudzonej wersji CS ustanowiło nowy rekord w kategorii kombi na torze Nürburgring. Nie było jednak dużo szybsze niż standardowe M3.
BMW M3 CS Touring stało się najszybszym kombi na Nürburgringu, bijąc poprzedni rekord o pół sekundy. Poprzednim rekordzistą było... M3 Touring, ale w standardowym wydaniu, które, z Jorgiem Weindingerem za kieronicą, przejechało tor w 7 minut i 30 sekund.
Teraz bawarska marka podjęła próbę mocniejszą i nieco lżejszą wersją CS, która uzyskała czas 7 minut i 29,490 sekundy. To osiągnięcie ma znaczenie nie tylko dla nielicznych szczęśliwców, którzy będą mogli kupić ten model, ale także dla szefa BMW.
Nowe standardy dynamiki
– Od samego początku było jasne, że BMW M3 CS Touring wyznaczy nowe standardy w dynamice – powiedział Frank van Meel, szef BMW M. Dodał, że nowy rekord pokazuje, jak CS „idealnie łączy DNA wyścigowe z codzienną użytecznością”.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
BMW M3 CS - orzeszek z batona za 285 tys. zł
Potężne osiągi
M3 CS Touring jest napędzane trzylitrową sześciocylindrówką, która generuje 550 KM mocy, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 300 km/h. Inne modyfikacje obejmują nowy układ wydechowy, specjalne ustawienia zawieszenia, duże hamulce węglowe M oraz kilka zmian w wyglądzie zewnętrznym. Samochód jest również o 15 kg lżejszy.
Wszystkie te zmiany czynią M3 Touring jeszcze szybszym i jeszcze bardziej wyjątkowym pojazdem. Przy okazji zauważalnie droższym. Cena wersji CS startuje z pułapu 740 tys. zł, podczas gdy standardowe M3 kosztuje "tylko" 515 tys.