BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne

Firmy modyfikujące samochody często dążą do osiągnięcia maksymalnie dużej, ale bezpiecznej dla mechaniki mocy silnika. Jeżeli silnik osiąga swój kres, wymienia się go na bardziej wydajny. Przypadek tego samochodu pokazuje jednak, że wszystko ma swoje granice.

Niemiecka firma tuningowa Lightweight Auspuffanlagen GmbH wykonała przeszczep silnika S55 znanego z BMW M3/M4 pod maskę mniejszego i lżejszego M2. Jednostka 3.0 fabrycznie rozwija moc 431 KM. To oczywiście za mało dla każdego tunera. Co prawda znacznie więcej niż seryjne 370 KM w BMW M2, ale bez modyfikacji się nie obeszło.Niemiecka firma tuningowa Lightweight Auspuffanlagen GmbH wykonała przeszczep silnika S55 znanego z BMW M3/M4 pod maskę mniejszego i lżejszego M2. Jednostka 3.0 fabrycznie rozwija moc 431 KM. To oczywiście za mało dla każdego tunera. Co prawda znacznie więcej niż seryjne 370 KM w BMW M2, ale bez modyfikacji się nie obeszło.
Marcin Łobodziński
Tuner nie poszedł na kompromisy i dokonał gruntownych zmian. Nowe są turbosprężarki, układ korbowy, układ chłodzenia, dolot i wydech, a nawet skonstruowano wtrysk wody do cylindrów, niemal dokładnie taki sam jak w seryjnym, ale niemal wyczynowym BMW M4 GTS. Efekt jaki osiągnięto okazał się bardzo zadowalający.
Tuner nie poszedł na kompromisy i dokonał gruntownych zmian. Nowe są turbosprężarki, układ korbowy, układ chłodzenia, dolot i wydech, a nawet skonstruowano wtrysk wody do cylindrów, niemal dokładnie taki sam jak w seryjnym, ale niemal wyczynowym BMW M4 GTS. Efekt jaki osiągnięto okazał się bardzo zadowalający.
Na hamowni auto pokazało pazur. Silnik rozwinął 621 KM mocy i 767 Nm momentu obrotowego. To o 200 KM więcej niż w BMW M4. Problem w tym, że to… za dużo.
Na hamowni auto pokazało pazur. Silnik rozwinął 621 KM mocy i 767 Nm momentu obrotowego. To o 200 KM więcej niż w BMW M4. Problem w tym, że to… za dużo.
Już w seryjnym BMW M4 silnik jest wręcz przerażająco mocny. Dla przeciętnego kierowcy auto jest nie do opanowania, jeżeli wykorzystuje pełne możliwości jednostki napędowej. Wyobrażamy sobie, jak trudno jeździć M2 z silnikiem od M4. Przekonał się o tym tuner podczas prób na torze, gdzie okazało się, że samochód ma po prostu za dużo mocy. Przy napędzie na jedną oś i niewielkiej masie własnej jest zbyt narowisty. Rozwiązanie?
Już w seryjnym BMW M4 silnik jest wręcz przerażająco mocny. Dla przeciętnego kierowcy auto jest nie do opanowania, jeżeli wykorzystuje pełne możliwości jednostki napędowej. Wyobrażamy sobie, jak trudno jeździć M2 z silnikiem od M4. Przekonał się o tym tuner podczas prób na torze, gdzie okazało się, że samochód ma po prostu za dużo mocy. Przy napędzie na jedną oś i niewielkiej masie własnej jest zbyt narowisty. Rozwiązanie?
Obniżyć moc. Co prawda nieznacznie, ale tuner uspokoił rwące rumaki i zmniejszył ich stado do 598 KM. Moment obrotowy zaś spadł do wartości 737 Nm. Zmiana kosmetyczna, ale podobno wystarczająca. Bardziej chodzi tu o modyfikację przebiegu momentu obrotowego, czego efektem są powyższe wartości. Co ciekawe, dla ozdoby na osłonie silnika wykonanej z kompozytów węglowych zobrazowano nawet wykres momentu i mocy.
Obniżyć moc. Co prawda nieznacznie, ale tuner uspokoił rwące rumaki i zmniejszył ich stado do 598 KM. Moment obrotowy zaś spadł do wartości 737 Nm. Zmiana kosmetyczna, ale podobno wystarczająca. Bardziej chodzi tu o modyfikację przebiegu momentu obrotowego, czego efektem są powyższe wartości. Co ciekawe, dla ozdoby na osłonie silnika wykonanej z kompozytów węglowych zobrazowano nawet wykres momentu i mocy.
Aby samochód nie był zabójczą bronią, przygotowano go nieco do szybkiej jazdy. Poza dużym skrzydłem zamontowanym na klapie bagażnika, znajdziemy w tym egzemplarzu także węglowo-ceramiczne hamulce, dyferencjał o ograniczonym poślizgu ze szperą firmy Drexler, ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2, kubełkowe fotele, klatkę bezpieczeństwa i sportowe pasy. Auto ekstremalnie odchudzono, wykonując wszystkie dodatki nadwozia i wnętrza z kompozytów węglowych.
Aby samochód nie był zabójczą bronią, przygotowano go nieco do szybkiej jazdy. Poza dużym skrzydłem zamontowanym na klapie bagażnika, znajdziemy w tym egzemplarzu także węglowo-ceramiczne hamulce, dyferencjał o ograniczonym poślizgu ze szperą firmy Drexler, ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2, kubełkowe fotele, klatkę bezpieczeństwa i sportowe pasy. Auto ekstremalnie odchudzono, wykonując wszystkie dodatki nadwozia i wnętrza z kompozytów węglowych.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów