WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

BMW M mówi "nie" małym silnikom. Sześć cylindrów to minimum

Downsizing coraz mocniej wkracza również do świata samochodów sportowych. Przykładem jest chociażby Mercedes-AMG powszechnie wykorzystujący silniki 4-cylindrowe. BMW M nie zamierza jednak iść tą drogą.

BMW M nie zamierza korzystać z małych silnikówBMW M nie zamierza korzystać z małych silników
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

BMW Motorsport GmbH w ostatnich latach nie stroni od kontrowersji. Głównie w kwestii odważnych rozwiązań stylistycznych. Jeśli jednak chodzi o silniki, Bawarczycy pozostają tradycjonalistami, w opozycji do swojej konkurencji.

Niedawna premiera Mercedesa-AMG C63 E-Performance z dwulitrową, czterocylindrową hybrydą plug-in o mocy 652 KM sprawiła, że znów rozgorzały dyskusje na temat downsizingu. Jak na premierę z Affalterbach zareagowali inni producenci?

Do sprawy odniósł się szef BMW M, Franciscus van Meel, który w rozmowie z magazynem "CarBuzz" otwarcie stwierdził, że jego firma nie zamierza oferować aut z trzy- i czterocylindrowymi silnikami.

Sześć cylindrów i V8 pozostanie na swoim miejscu, choć w przyszłości przyjmie zelektryfikowaną formę. Stosowanie hybrydowego wsparcia będzie konieczne do spełnienia coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin, choć w pakiecie powinniśmy dostać także większą moc.

Pokazane niedawno M2 z 460-konną, podwójnie doładowaną trzylitrówką jest podobno ostatnią niezelektryfikowaną M-ką. Teraz czas na nową erę, która jednak nie powinna rozczarować tradycjonalistów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia