BMW i8 Spyder oficjalnie ujawnione [aktualizacja]

BMW nie zwlekało zbyt długo i już dziś udostępniło garść oficjalnych informacji oraz obszerną galerią zdjęć koncepcyjnego BMW i8 Spyder.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

BMW nie zwlekało zbyt długo i już dziś udostępniło garść oficjalnych informacji oraz obszerną galerią zdjęć koncepcyjnego BMW i8 Spyder.

W odróżnieniu od coupé, wersja spyder jest nieco krótsza, czego rezultatem jest także mniejszy rozstaw osi. BMW zrezygnowało tutaj także z tylnych siedzeń, a więc i8 Spyder jest typowym, 2-osobowym roadsterem. Poza brakiem dachu możemy dostrzec także nieco przestylizowany tył.

Przejdźmy do konkretów - tak jak się spodziewaliśmy, BMW i8 Spyder napędzane jest tym samym układem hybrydowym znanym z wersji coupé. Motor elektryczny o mocy 131 KM napędza koła przednie, natomiast 1,5-litrowy, turbodoładowany, 3-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 223 KM przekazuje moc i moment obrotowy na koła tylnej osi.

Obraz

Układ napędowy generuje łącznie 354 KM mocy i 550 Nm momentu obrotowego, co pozwala na przyśpieszenie do pierwszych 100 km/h w 5 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Ważący 1630 kg pojazd może przejechać maksymalnie 30 km w trybie elektrycznym, dzięki czemu średnie zużycie paliwa oszacowano na 3 l/100 km.

BMW i8 Spyder Concept zadebiutuje podczas kwietniowego salonu samochodowego w Pekinie.

[aktualizacja 2 kwietnia]

BMW udostępniło serię krótkich filmów wideo prezentujących koncept i8 Spyder.

BMW i8 Spyder Concept driving footage at night

BMW i8 Spyder Concept driving footage

BMW i8 Spyder Concept interior animation

BMW i8 Spyder Concept exterior beauty footage

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/36] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery