BMW i8 - przedprodukcyjne zmiany i kolejne zdjęcia

Jeden z najbardziej wyczekiwanych produktów BMW, czyli model BMW i8, został kolejny raz przyłapany w mocnym kamuflażu podczas testów drogowych.

Obraz
Rafał Warecki

Jeden z najbardziej wyczekiwanych produktów BMW, czyli model BMW i8, został kolejny raz przyłapany w mocnym kamuflażu podczas testów drogowych.

Samochód mający efektywnie łączyć ekologię i sportowe możliwości według zapewnień BMW trafi do sprzedaży jeszcze w 2013 roku, nic więc dziwnego, że w ostatnich miesiącach zdjęć z testów nowego BMW i8 nie brakuje. To zapewne ostatnie szlify przed premierą wersji produkcyjnej i przygotowaniem parku maszynowego do produkcji.

Zmiany dotyczą nie tylko strony technicznej pojazdu, auto przeszło też drobne modyfikacje stylistyczne. Niektóre rozwiązania zaprezentowane w koncepcie były przeznaczone do odstrzału, teraz zostały takie detale jak kosmetyka reflektorów, klamek, zderzaków czy innych elementów poszycia. Nie dziwi też całkowita przebudowa koncepcyjnej kabiny - wnętrza znane z prototypów bardzo rzadko znajdują swoje odzwierciedlenie w rzeczywistej produkcji i tak samo będzie z BMW i8. Jak widać po szczątkowych zdjęciach, deska rozdzielcza będzie przypominać tę z dostępnych obecnie modeli.

Nic nie zmieniło się w kwestii układu napędowego. Głównym źródłem mocy będzie umieszczona centralnie trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka o litrażu 1,5 napędzająca koła tylne (220 KM), zestawiona z motorem elektrycznym przy osi przedniej (129 KM). Charakterystyka łańcucha napędowego ma pozwalać osiągnąć sumę, czyli 349 KM i spory zapas (około 550 Nm) momentu obrotowego, czym zarządzać będzie odpowiednio zestrojona przekładnia bezstopniowa. Moment obrotowy ma trafiać zależnie od życzenia kierowcy na jedną z osi lub obie naraz.

Lekka konstrukcja BMW i8 szeroko wykorzystująca stopy aluminium i kompozyty CFRP pozwoli rozwinąć pierwsze 100 km/h w około 4,9 s oraz utrzymywać średnie zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: Foto: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery