BMW chce zbudować Z2 

Gama aż 23 przednionapędowych konstrukcji, które bawarski producent planuje wprowadzić do swojej oferty ma obejmować również niewielkiego roadstera. Model Z2 ma być dostępny z manualną skrzynią biegów i 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy nawet 300 KM.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Gama aż 23 przednionapędowych konstrukcji, które bawarski producent planuje wprowadzić do swojej oferty ma obejmować również niewielkiego roadstera. Model Z2 ma być dostępny z manualną skrzynią biegów i 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy nawet 300 KM.

Decydując się na budowę przednionapędowej platformy UKL1 BMW musiało brać pod uwagę, że budowanie na jej bazie zaledwie kilku modeli byłoby marnowaniem pieniędzy firmy. Nie dziwi zatem oświadczenie producenta, zgodnie z którym poważnie rozważa on wprowadzenie niewielkiego roadstera wykorzystującego nową płytę podłogową.

Samochód miałby być mierzącym około 4 metry długości następcą modelu Z3. Z szerokością oscylującą w granicach 1,7 metra i wysokością 1,25 metra auto byłoby świetną alternatywą dla Mazdy MX-5 gdyby nie... napęd. Choć obie konstrukcje miałyby być napędzane jednostkami o podobnych parametrach sposób przeniesienia napędu znacznie utrudnia porównanie tych samochodów. Z2 ma przyciągnąć do siebie klientów głównie dzięki prostej budowie i niskiej masie czyli dwóm rzeczom, których w obecnych samochodach zdecydowanie brakuje.

Obraz

Topowa odmiana samochodu ma być napędzana 2-litrową rzędową czwórką, która dzięki pomocy turbosprężarki ma osiągnąć nawet 300 KM. W dobrym przeniesieniu takiej mocy na asfalt ma oczywiście pomóc szereg elektronicznych wspomagaczy czym BMW zaprzecza swoim zapowiedziom o prostej konstrukcji Z2. Mimo to producent jest pewny sukcesu samochodu. Podstawowym atutem będzie przeniesienie napędu, które będzie się odbywało za pomocą ręcznej skrzyni biegów.

W oświadczeniu BMW można znaleźć jeszcze jedno interesujące stwierdzenie. Otóż producent jest zdania, że nie ma powodów twierdzić, iż auto przednionapędowe nie może zapewniać podobnych emocji czy doświadczeń jak samochody z napędem na tył. Pozostaje tylko jedno pytanie: jak ma się to do filozofii firmy, która od zawsze konsekwentnie uznawała wyższość samochodów tylnonapędodowych?

BMW RWD advert

Źródło: Topspeed

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy