Bitwa mocnych SUV-ów | Porsche Cayenne Turbo vs. Audi Q7 V12 TDI [wideo]

Duże i ekskluzywne SUV-y, jakimi bez wątpienia są Audi Q7 i Porsche Cayenne, spotykane są raczej jedynie na asfalcie. Jednak prezenterzy programu "Fifth Gear" postanowili sprawdzić je w offroadowych warunkach. Przed Wami materiał wideo prezentujący porównanie tych 500-konnych maszyn z napędem na wszystkie 4 koła.

Audi Q7 V12 TDI vs. Porsche Cayenne TurboAudi Q7 V12 TDI vs. Porsche Cayenne Turbo
Arkadiusz Gabrysiak

Duże i ekskluzywne SUV-y, jakimi bez wątpienia są Audi Q7 i Porsche Cayenne, spotykane są raczej jedynie na asfalcie. Jednak prezenterzy programu "Fifth Gear" postanowili sprawdzić je w offroadowych warunkach. Przed Wami materiał wideo prezentujący porównanie tych 500-konnych maszyn z napędem na wszystkie 4 koła.

Z całą pewnością rzadkim widokiem jest warte ponad 600 000 zł Audi Q7 V12 TDI taplające się w błocie. Podobnie rzecz się ma z tańszym o około 100 000 zł Porsche Cayenne Turbo. Jednak mimo wszystko Jason Plato i Tiff Needell postanowili przetestować te samochody poza asfaltowymi traktami.

Audi Q7 wyposażone jest w 6,0-litrowy silnik TDI w układzie V12, który generuje 500 KM mocy i okrągłe 1000 Nm momentu obrotowego. Jednak przy tym wszystkim jest też bardzo duży, a przez to i ciężki - waży bowiem ponad 2600 kilogramów.

Porsche Cayenne Turbo jest natomiast trochę mniejszym pojazdem, co skutkuje rzecz jasna niższą masą - około 2200 kilogramów w zależności od wersji. 400 kg mniej, a moc taka sama - 500 KM pochodzących z 4,8-litrowego silnika V8 biturbo. Jak na silnik benzynowy przystało - w tym wypadku mamy do czynienia z mniejszym momentem obrotowym (700 Nm), co dało o sobie znać w pierwszym teście na poniższym filmie. Nie zanudzam już dalej - zapraszam do oglądania.

Źródło: Youtube

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy