WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Bezkompromisowy – ZaWotec X-Bow Stufe 4 (2011)

Austriackim X-Bowem wyprodukowanym przez KTM od dłuższego czasu zajmuje się również austriacki tuner ZaWotec. Najnowsza wersja ZaWoteca może śmiało konkurować z Arielem Atomem przygotowanym przez Wimmera.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

W seryjnym KTM-ie pod kompozytowymi osłonami umieszczony jest 2-litrowy turbodoładowany silnik wyprodukowany przez koncern Volkswagen. Umieszczona w poprzek jednostka ma moc 220 KM przy 5900 obr./min. Dzięki niej 700-kilogramowy pojazd przyspiesza do 100 km/h w 5,30 s, a jego prędkość maksymalna to 217 km/h.

Mimo że X-Bow dysponuje co najmniej przyzwoitymi osiągami i bardzo dobrymi własnościami jezdnymi znajdują się osoby, które potrzebują czegoś więcej. Na zapotrzebowanie na jeszcze bardziej szalonego KTM odpowiada od dłuższego czasu austriacka firma ZaWotec.

W tej chwili dostępne są 4 wersje, wśród których Stage 4 jest najbardziej zaawansowaną pod względem zmian.

W Stage 4 motor ma zmienioną turbosprężarkę na BorgWarner K04, zamontowany nowy sportowy układ wydechowy ze 100-celowym reaktorem katalitycznym oraz zmienione filtry powietrza i elektronikę. Te wszystkie modyfikacje windują moc jednostki napędowej do 370 KM.

X-Bow Stage 4 ma też zmienioną skrzynię biegów. Zamiast seryjnej manualnej skrzynki w aucie instalowana jest ważąca zaledwie 49 kg 6-biegowa skrzynia sekwencyjna. W niższych poziomach zmian dostępna jest też skrzynka DSG.

Oprócz innej skrzyni w układzie napędowym pojawia się nowe, wytrzymalsze od fabrycznego sprzęgło oraz mechanizm różnicowy Drexler z blokadą.

W ofercie tunera od niedawna znajduje się regulowane zawieszenie firmy Bilstein. Na życzenie klienta ZaWotec może również uzbroić KTM-a w ABS.

ZaWotec nie podaje osiągów X-Bowa Stufe 4, ale jako punkt odniesienia do wyrobienia sobie zdania o możliwościach tego KTM-a niech będzie czas osiągnięty na Hockenheimringu w zeszłym roku podczas TunerGP wynoszący 1:09,021 min. Tyle że wtedy bolid był mniej zaawansowany pod względem przeróbek.

Obraz

Cenę można poznać kontaktując się z firmą tuningową.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: R4
  • Ustawienie: Centralnie, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka BorgWarner K04
  • Moc maksymalna: 370 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 186,49 KM/l (seryjny – 110,89 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 305 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 262 mm
  • Koła przednie: 17”
  • Koła tylne: 18”

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 700 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,89 kg/KM (seryjny – 3,18 kg/KM)
  • Długość: 3670 mm
  • Szerokość: 1870 mm
  • Rozstaw osi: 2430 mmblock position=\inside7928/block

Źródło: ZaWotec

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik