Bez oszczędności na mocy – Amari Range Rover Sport Supercharged (2011)

Brytyjski tuner Amari jeszcze nie skończył prac nad Lamborghini Gallardo, a już prezentuje Range Rovera Sport z pakietem stylistycznym i wzmocnionym do 620 KM silnikiem.

Obraz
Olgierd Lachowski
Amari Range Rover Sport Supercharged fot.1
Amari Range Rover Sport Supercharged fot.1

Range Rover łączący w sobie „umiejętności” terenowe i luksus wyposażany jest w jeden z dwóch silników. Ten, który dziś nas interesuje to jednostka AJ133, która przez Land Rovera jest oznaczana jako LR-V8. Motor ten ma 8 cylindrów w układzie widlastym i legitymuje się objętością skokową wynoszącą 5 litrów.

Silnik ma doładowanie w postaci sprężarki mechanicznej. AJ133 w wersji seryjnej produkuje aż 510 KM mocy przy 6000-6500 obr./min i 625 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 2500 do 5500 obr./min.

Ten sam silnik wykorzystywany jest w Jaguarach, np. w modelach XFR, XJR i XKR. W wersji wyścigowej motor ma 550 KM, natomiast tuner pracuje nad jeszcze mocniejszą niż wyścigowa odmianą, która będzie się charakteryzowała mocą 620 KM. W jaki sposób zostaną wydobyte dodatkowe konie mechaniczne, Amari nie podało.

Amari Range Rover Sport Supercharged fot.2
Amari Range Rover Sport Supercharged fot.2

Oprócz tuningu mechanicznego Brytyjczycy opracowali pakiet spojlerów, wśród których są zmienione przedni i tylny zderzak, dodane poszerzenia błotników i listwy progowe. Elementy te wykonane są z ABS-u lub z kompozytu węglowego.

Do wyboru jest jeden z trzech rodzajów felg. Na wizualizacjach widoczne są felgi AD1.

Na razie nie wiadomo kiedy pierwszy samochód zostanie ukończony, jakimi będzie dysponował osiągami, ani ile kosztuje kompletny tuning.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5000 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 620 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 124,00 KM/l (seryjny – 102,00 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2665 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,30 kg/KM (seryjny – 5,23 kg/KM)
  • Długość: 4783 mm
  • Szerokość: 2004 mm
  • Rozstaw osi: 2745 mmblock position=\inside8235/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy