Bentley stworzył największe na świecie felgi z włókna węglowego. Kupisz je do Bentaygi

Bentley walczy, jak może, by udowodnić swój prymat w segmencie najbardziej luksusowych SUV-ów świata. Po kilku wersjach specjalnych teraz czas na kolejny drogi gadżet, który podbije cenę modelu: felgi z włókna węglowego. W rozmiarze całych 22 cali.

Felgi z włókna węglowego do modelu BentaygaFelgi z włókna węglowego do modelu Bentayga
Źródło zdjęć: © fot. Bentley
Mateusz Żuchowski

Najpierw była opcja zegarka zamocowanego w desce rozdzielczej o wartości 800 tys. zł. Potem wersja Bentayga Speed z prędkością maksymalną ponad 305 km/h. A w międzyczasie wiele innych zabiegów, które mają jeden cel: udowodnić, że to Bentley buduje najbardziej prestiżowego SUV-a na świecie, a nie jakiś Maybach, Rolls-Royce, Lamborghini czy Range Rover.

Pięć lat od rynkowego debiutu modelu (i rok od faceliftingu - zobacz test) jego długa lista opcji wzbogaca się o kolejną ciekawą pozycję. To obręcze kół wykonane w całości ze splotu włókna węglowego. Brytyjski producent aut pracował nad nimi aż 5 lat (czyli mniej więcej od rynkowego debiutu Bentaygi) wspólnie z włoskimi specjalistami z Bucci Composites. W ten czas, oprócz projektu, wliczają się również testy wewnętrzne i badania TÜV, które mają zagwarantować pełne bezpieczeństwo tego nowego rozwiązania w każdych warunkach drogowych. Testy przeprowadzano na drogach o różnych nawierzchniach, dużych dziurach oraz, a jakże, na Nordschleife.

Bentley Bentayga na kołach z włókna węglowego
Bentley Bentayga na kołach z włókna węglowego © fot. Bentley

Do tej pory felgi z włókna węglowego pojawiły się tylko w kilku limitowanych, wyspecjalizowanych samochodach pokroju Koenigsegga czy Shelby Mustanga GT350R. Bentley chwali się jednak, że do Bentaygi trafi największa kiedykolwiek wyprodukowana obręcz tego typu. Jej średnica mierzy aż 22 cale. W przypadku takich dużych kół (i auta o, było nie było, sportowych aspiracjach) korzyści z felg z włókna węglowego są już wymierne. Każde koło jest o całe 6 kg lżejsze od tradycyjnego odpowiednika.

Obręcz z włókna węglowego
Obręcz z włókna węglowego © fot. Bentley

Niższa masa nieresorowana przekłada się na poprawę wielu rzeczy, od komfortu jazdy, przez bardziej precyzyjne prowadzenie, aż po większą skuteczność hamowania oraz mniejsze zużycie paliwa i opon. Można się jednak spodziewać, że wielu klientów wybierze je po prostu dlatego, że wyglądają jak milion dolarów. I być może tyle też kosztują. Tego jeszcze nie wiemy, bo ceny poznamy bliżej rynkowego debiutu, który ma nastąpić pod koniec tego roku.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach