Będzie mniejsza Zonda z silnikiem V8 

Historia Zondy rozpoczęła się 11 lat temu, kiedy to nikomu nieznana włoska firma Pagani zamówiła u Mercedesa silnik V12 i zamontowała go w lekkiej konstrukcji stworzonej głównie z włókna węglowego. Od tego czasu Pagani jest traktowane niemal na równi z Ferrari i Lamborghini. Czas wykorzystać swoją pozycję i poszerzyć ofertę.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Jeżeli jesteśmy zainteresowani kupnem auta spod znaku Pagani, musimy bardzo się postarać. Po pierwsze musimy zdobyć milion euro. Najlepiej ukraść, odziedziczyć, wygrać, ewentualnie możemy założyć firmę. Jest wiele możliwości. Po drugie musimy zdecydować jaka Zonda nas interesuje: Zonda F, Roadster F, R, S 7.3, Cinque czy Cinque Roadster. No właśnie, wybór nie jest łatwy, a chodzi przecież o jedno i to samo auto, w kilku różnych wariantach silnikowych i nadwoziowych. Podobnie jest z Porsche 911, mamy Carrerę, Carrerę S, 4, 4S, Targa 4, Targa 4S, Turbo, Turbo S, GT3, GT2 RS, GT3 RS, do tego dochodzą jeszcze odmiany Coupe i Cabrio.

Wprawdzie polityka tych dwóch firm wyraźnie się od siebie różni, jednak w gruncie rzeczy ich cel jest taki sam. Zarabiać pieniądze. Porsche produkuje rocznie 100 tysięcy aut, tymczasem Pagani zaledwie kilkadziesiąt. Dlaczego?

Jakby nie było, Pagani robi tylko Zondę, więc auto dla bardzo bogatych ludzi, za bardzo dużo pieniędzy, Zonda w większości produkowana jest ręcznie. W ofercie włoskiego producenta wyraźnie brakuje mniejszego, słabszego, lżejszego, ale i tańszego auta.

I wreszcie wyczekana puenta. Horacio Pagani w jednym z wywiadów potwierdził oficjalnie, że firma pracuje nad nowym pojazdem, który będzie mniejszą Zondą z silnikiem V8. Rocznie produkowanych będzie aż 500 egzemplarzy tego modelu, a jego cena powinna wynosić połowę ceny Zondy, czyli około 400-500 tysięcy euro. Auto wejdzie na rynek najprawdopodobniej w 2015 roku, czyli za 5 lat.

Optymistyczna wiadomość. Ciekawe czy za produkcję jednostki napędowej odpowiadał będzie Mercedes.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km