Peugeot 407 - typowe awarie i problemy

W tym tygodniu również przyjrzymy się autu klasy średniej pochodzącemu z Francji. Obiektem naszych zainteresowań będzie wytwór koncernu PSA, Peugeot 407. Samochód zadebiutował w 2004 roku i powoli jego produkcja zmierza ku końcowi, Francuzi całkiem niedawno zaprezentowali jego następcę oznaczonego symbolem 508.

Peugeot 407Peugeot 407
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Peugeot
Artur Kuśmierzak

407-ka oferowana jest w 3 wersjach nadwozia: sedan, kombi oraz coupe. Za swojej kadencji pojazd przeszedł jeden facelifting, a miało to miejsce w 2008 roku. Największym z atutów auta jest ciekawa oferta silnikowa, zwłaszcza jeżeli chodzi o jednostki wysokoprężne. Pod maską Peugeota 407 goszczą następujące jednostki napędowe:

  • 1.6 HDi (110KM)
  • 2.0 HDi (140KM)
  • 2.0 HDi (163KM)
  • 2.2 HDi (170KM)
  • 3.0 HDI V6 (240 KM)
  • 1.8 16v (116KM)
  • 1.8 16v (125KM)
  • 2.0 16v (136KM)
  • 2.0 16v (143KM)
  • 2.2 i 16V (160KM)
  • 3.0 V6 24v (211KM)

Spośród motorów benzynowych na szczególne polecenie zasługuje 2-litrowa jednostka wolnossąca oferowana w dwóch wariantach mocy 136 lub 140 koni mechanicznych. Jeżeli chodzi o silniki z zapłonem samoczynnym najlepszym wyborem będzie 2-litrowy motor HDI.

Większe silniki gwarantują rewelacyjne  osiągi, ale niestety są dość drogie w serwisowaniu ze względu na skomplikowaną budowę. Większość awarii w tym aucie dotyczy elektroniki, ale zdarzają się też usterki mechaniczne.

Peugeot 407
Peugeot 407 © mat. prasowe / Peugeot

Do tej drugiej grupy możemy zaliczyć między innymi defekt pompy wspomagania układu kierowniczego. Ponadto w dieslach, a w szczególności w motorze 1.6 HDI przy większych przebiegach często dochodzi do awarii turbosprężarki.

Diesle borykają się też z problemami układu zasilania, a także z zatykającym się filtrem cząstek stałych. Wymiana tego ostatniego elementu to koszt od 3 000 do 4 000 złotych. Nietrwałe okazują się również dwumasowe koła zamachowe, ale to choroba większości nowoczesnych diesli.

W jednostkach benzynowych zawodne okazują się przepustnice. Z biegiem czasu zaczynają pojawiać się luzy na kolejnych elementach zawieszenia. Właściciele narzekają również na błędy w oprogramowaniu silnika.

Jednak najbardziej irytujące w tym modelu Peugeota mogą są problemy z elektroniką. W niektórych egzemplarzach dochodzi do przepalenia się wiązki elektrycznej od reflektorów. Wewnątrz szwankuje przełącznik świateł przy kierownicy.

Użytkownicy posiadający 407 w nadwoziu kombi narzekali na psujący się czujnik otwierania klapy bagażnika. Co więcej niektóre samochody miewają problemy z czujnikiem systemu ESP, a także z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Kolejnym drobnym mankamentem jest odmawiający posłuszeństwa Climatronic.

Peugeot 407
Peugeot 407 © mat. prasowe / Peugeot

Podsumowując, Peugeot 407 to bardzo komfortowe auto dające wiele radości z jazdy. Dzięki szerokiej ofercie silnikowej i szerokiej palecie wyposażenia dodatkowego każdy znajdzie coś dla siebie. Warto jednak pamiętać, że ten francuski przedstawiciel klasy średniej potrafi czasem niemile zeskoczyć użytkownika trudną w zdiagnozowaniu usterką elektroniki.

Niestety oryginalne części są dość drogie, a na rynku trudno znaleźć tańsze zamienniki. Dostępne są one jedynie w przypadku elementów zawieszenia i układu hamulcowego. Najtańszą używaną 407-kę kupimy już za 25 000 zł, jednak warto dołożyć nieco więcej i postawić na świeższy egzemplarz.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach