Auto Union jako elektrowóz – Audi Stromlinie 75 Concept (2013) [wyścigi]

Lukas Rittwage – student wzornictwa – zaproponował nowoczesną wizję wyścigowego supersamochodu sprzed lat, w którym Bernd Rosemeyer stracił życie – Auto Union Typ C Stromlinienwagen. Według wizji projektanta nowa maszyna miałaby być napędzana silnikami elektrycznymi.

Obraz
Olgierd Lachowski

Stromlinienwagen był wersją Auto Uniona Typ C przeznaczoną do bicia rekordów prędkości na drogach publicznych. Samochód wyróżniał się m.in. specjalnym pakietem aerodynamicznym oraz wzmocnionym w stosunku do wersji torowej 560-konnym silnikiem.

Obraz

28 stycznia 1938 roku podczas „Rekordwoche” w trakcie jednej z prób pobicia rekordu prędkości doszło do tragedii, w której zginął jeden z najwybitniejszych kierowców w historii wyścigów – Bernd Rosemeyer.

W wyniku zjechania na pas zieleni rozdzielającej dwa pasy autostrady Rosemayer stracił panowanie nad rozpędzoną do ponad 400 km/h maszyną. Następnie bolid rolował kilka razy, by wreszcie zatrzymać się nieopodal wiaduktu. Lekarz nadzorujący zawody – dr Gläser – odnalazł żyjącego jeszcze zawodnika około 100 m od rozbitego wozu. Wkrótce jednak serce Rosemeyera przestało bić.

Obraz

Dla uczczenia 75. rocznicy śmierci bohaterskiego kierowcy i fantastycznego, a jednocześnie pechowego wozu Lukas Rittwage przedstawił współczesną interpretację Auto Uniona Typ C Stromlinienwagena. Według założeń projektanta nowe wyścigowe auto miałoby bazować na prototypie Audi R8 E-Tron Concept, czyli miałoby być napędzane silnikami elektrycznymi.

Lukas Rittwage podał nawet wymiary nadwozia oraz kół. Stromlinie ma 4750 mm długości, równe 2 m szerokości i 1090 mm wysokości. Wirtualna maszyna porusza się na 18-calowych felgach z oponami 235/40 (przód) i 285/35 (tył).

Obraz

Niestety nie wiadomo, jakimi osiągami dysponowałby ten samochód, gdyby w ogóle powstał.

Więcej informacji o wypadku Bernda Rosemeyera i historii Auto Uniona Typ C znajdziecie w jednym z kolejnych odcinków „Historii motorsportu”.

Lista innych samochodów rajdowych i wyścigowych opisywanych na łamach Autokultu znajduje się poniżej.

Inne samochody:

Dane techniczne

  • Typ: silniki elektryczne

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”
  • Opony przednie: 235/40 R 18
  • Opony tylne: 285/35 R 18

Masy i wymiary:

  • Długość: 4750 mm
  • Szerokość: 2000 mm
  • Wysokość: 1090 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: AMuS

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił