Auta spalinowe nie wjadą do centrum Warszawy? Prezydent Trzaskowski rozważa taką opcję

Warszawa może w przyszłości wprowadzić zakaz wjazdu dla pojazdów spalinowych. W wywiadzie udzielonym dla "Super Expressu" prezydent Rafał Trzaskowski poinformował, że obostrzenia w pierwszej kolejności miałyby objąć historyczne centrum stolicy oraz Trakt Królewski.

Prezydent Trzaskowski uważa, że spaliny samochodowe są jednym z powodów powstawania smogu w Warszawie.Prezydent Trzaskowski uważa, że spaliny samochodowe są jednym z powodów powstawania smogu w Warszawie.
Źródło zdjęć: © fot. Piotr Kamionka/REPORTER/East News
Aleksander Ruciński

Walka o czyste powietrze jest jednym z priorytetów prezydenta Warszawy, Rafała Trzaskowskiego. Władze miasta w ostatnich miesiącach uporały się z nieekologicznymi piecami używanymi w niektórych gospodarstwach domowych. "Walki ze smogiem nie można jednak ograniczyć tylko do palenia w gospodarstwach domowych, bo oprócz węgla z palenisk są przecież także spaliny samochodowe" - powiedział Trzaskowski dziennikarzom "Super Expressu".

Jak prezydent zamierza walczyć ze szkodliwymi substancjami emitowanymi do atmosfery przez samochody? "Pewnie nie unikniemy w przyszłości ograniczenia wjazdu do centrum. Przed nami poważna na ten temat dyskusja. Na razie od przyszłego roku podwyższamy opłaty za parkowanie, wprowadzamy bardziej restrykcyjną strefę parkowania w centrum miasta" - stwierdził Trzaskowski.

Pierwsze działania mające na celu ograniczenie ruchu pojazdów spalinowych we wspomnianych lokalizacjach zostaną podjęte już w najbliższych miesiącach. Jak zapowiedział prezydent Warszawy: "Chcemy też wprowadzić w przyszłości zakaz wjazdu samochodów spalinowych w obręb historycznego centrum stolicy i na Trakt Królewski. Zaczynamy od siebie i dlatego deklaruję, że na tym terenie wkrótce będą jeździły tylko niskoemisyjne autobusy"

Na razie nie wiadomo kiedy dokładnie powinniśmy spodziewać się zapowiadanych zmian. Pewnym jest jednak, że tego typu ograniczeń będzie coraz więcej. Nie tylko w Warszawie, ale i wszystkich większych miastach w Europie.

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe