Auta nie wyjadą z polskiej fabryki. Stellantis zakończył projekt

Stellantis ogłosił, że kończy prace nad rozwojem technologii ogniw paliwowych na wodór. Powody? Mała dostępność stacji tankowania wodoru, duże koszty inwestycji oraz brak wystarczających zachęt dla klientów. Firma nie spodziewa się, by pojazdy użytkowe na wodór zdobyły popularność przed końcem tej dekady.

Fabryka w GliwicachFabryka w Gliwicach
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Materiały prasowe Stellantis
Mateusz Lubczański

W związku z tym Stellantis nie wypuści w tym roku nowej serii aut wodorowych Pro One. Seryjna produkcja miała ruszyć latem w zakładach w Hordain we Francji (furgonetki średniej wielkości) i w Gliwicach w Polsce (duże vany).

– W sytuacji, w której firma musi się mocno skupić na spełnianiu restrykcyjnych przepisów dotyczących dwutlenku węgla w Europie, Stellantis podjął decyzję o zakończeniu programu rozwoju technologii wodorowej – tłumaczy Jean-Philippe Imparato, szef Stellantis Enlarged Europe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?

Rynek wodoru nadal pozostaje niszowy i nie ma szans, żeby w najbliższych latach był rentowny. Musimy podejmować jasne i odpowiedzialne decyzje, żeby utrzymać konkurencyjność i sprostać oczekiwaniom naszych klientów w zakresie aut elektrycznych i hybrydowych (osobowych i dostawczych) – wyjaśnia Imparato.

Decyzja nie wpłynie na zatrudnienie w zakładach koncernu Stellantis. Pieniądze i moce badawczo-rozwojowe związane do tej pory z wodorem zostaną przerzucone na inne projekty.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach