Audi zrezygnuje z A1 i Q2. Priorytet mają bardziej zyskowne modele

Najmniejsze modele w gamie Audi nie doczekają się następców — potwierdza szef marki, Markus Duesmann, i wyjaśnia powody takiej decyzji. Jak nietrudno się domyślić, chodzi o pieniądze.

Audi Q2 nie doczeka się następcyAudi Q2 nie doczeka się następcy
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Niemiecki magazyn Handelsblatt przeprowadził niedawno wywiad z szefem Audi. Ten, odpowiadając na pytania dotyczące przyszłości marki, zdradził, co m.in. czeka modele A1 i Q2. Z racji, że obydwa mogą się pochwalić sporym stażem na rynku, powoli zbliża się czas na następców.

Ci jednak nie trafią na rynek. Producent uznał bowiem, że bardziej opłacalne będzie skupienie się na wyższych segmentach, gwarantujących znacznie większe zyski. - Chcemy ograniczać niską gamę i rozwijać wysoką. Priorytetem są inne segmenty — zdradził Duesmann.

O ile w przypadku A1, należącego do wymierającego segmentu B, decyzja raczej nie dziwi, o tyle przyszłość Q2 może być dla niektórych zaskoczeniem. W końcu to crossover marki premium, a takie cieszą się sporym wzięciem w Europie.

Audi A1 drugiej generacji powstaje od 2018 roku
Audi A1 drugiej generacji powstaje od 2018 roku © fot. Szymon Jasina

Druga generacja A1 jest z nami od 2018 roku, a Q2 powstaje od sześciu lat. Audi nie zdradziło jeszcze, kiedy zamierza wyciągnąć wtyczkę. Pewnym jest jednak, że chętni na te modele powinni się pospieszyć. Co dostaniemy w zamian?

Bezpośrednio — nic. Producent nie ukrywa, że priorytetem jest rozwój elektromobilności, szczególnie tej w luksusowym wydaniu. Duesmann wspomina więc o projekcie flagowego sedana, stanowiącego rozwinięcie konceptu Grandsphere. To zupełnie inna bajka niż A1 i Q2, choć - biorąc pod uwagę strategię marki - z pewnością znacznie bardziej dochodowa.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach