Audi z TDI przechodzi do historii. Na razie tylko w Holandii

Diesle są na cenzurowanym od kilku dobrych lat. Sprzedaż silników wysokoprężnych na niektórych rynkach spadła tak bardzo, że przestała być opłacalna. Przykładem jest Audi, które właśnie wycofuje je z Holandii.

Diesle Audi odchodzą do lamusa — przynajmniej w HolandiiDiesle Audi odchodzą do lamusa — przynajmniej w Holandii
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Firma, która jeszcze kilka lat temu była jednoznacznie kojarzona z dieslami, oficjalnie rezygnuje z tego rodzaju napędu. Decyzję ogłosił holenderski oddział marki, przedstawiając przyszłą strategię. Silniki wysokoprężne oficjalnie znikają z tamtejszej oferty z dniem 1 kwietnia 2022 roku.

Data wygląda podejrzanie, lecz wątpliwe, by był to primaaprillisowy żart. Po pierwsze dlatego, że nie jest zbyt śmieszny, po drugie, Audi ma rzeczywisty powód, by podjąć takie kroki. Jest nim zauważalny spadek zainteresowania tymi silnikami.

Oznacza to, że od teraz spalinową rodzinę Audi w Holandii będą reprezentować wyłącznie benzyniaki, także w zelektryfikowanym wydaniu plug-in. Coraz większą rolę odgrywają też w pełni elektryczne modele z linii e-tron.

Audi, jak zresztą wielu europejskich producentów, musi coraz ostrożniej planować strategię dotyczącą napędów, gdyż restrykcyjne normy emisji spalin Euro 7 zbliżają się wielkimi krokami. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rok 2025 ma być ostatnim, w którym na rynek trafią nowe modele Audi z silnikami spalinowymi. Natomiast w 2033 Niemcy planują całkowicie zakończyć sprzedaż takich aut w Europie.

Biorąc pod uwagę powyższe deklaracje, można spodziewać się, że Holandia nie jest ostatnim rynkiem, który w najbliższym czasie rozstanie się z dieslami Audi.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają