Audi z dieslem V6 mogą być tankowane HVO. To naturalne paliwo przyszłości

Audi oficjalnie zatwierdziło sześciocylindrowe diesle do zasilania hydrorafinowanym olejem roślinnym (HVO). To rozwiązanie, która ma pomóc firmie w osiągnięciu neutralności klimatycznej. Może też być kluczowe dla przyszłości silników Diesla.

Sześciocylindrowe diesle Audi mogą jeździć na HVOSześciocylindrowe diesle Audi mogą jeździć na HVO
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

HVO to skrót od Hydrotreated Vegetable Oil. Po polsku to nic innego jak paliwo tworzone z odpadów przemysłu spożywczego, takich jak resztki warzyw, owoców i tłuszczów roślinnych, które zostają wzbogacone o wodór.

Zaletą takiej substancji jest nie tylko naturalne pochodzenie, ale i przyjazność dla środowiska. Spalanie HVO emituje bowiem nawet o 90 proc. mniej szkodliwych substancji niż w przypadku oleju napędowego. Więcej o tym paliwie przeczytacie w tekście Mateusza Lubczańskiego.

Ważną informacją z perspektywy klienta jest fakt, że HVO zyskuje na popularności nie tylko wśród koncernów paliwowych (m.in. w Skandynawii, ale Orlen też nad tym pracuje), ale i producentów samochodów. Dowodem jest niedawny komunikat Audi, w którym oficjalnie potwierdza się dopuszczenie diesli V6 stosowanych przez markę do zasilania HVO.

Samochody przystosowane do takiego sposobu zasilania są dostępne od lutego 2022 roku. Poznacie je po oznaczeniach XTL na klapce wlewu paliwa. Takim samym, jakie wcześniej zagościło na 4-cylindrowych dieslach, również dostosowanych do spalania HVO.

Jednocześnie Audi nie ukrywa, że to elektromobilność wciąż jest głównym celem marki. Dążenie w kierunku elektryfikacji nie musi jednak oznaczać odstawienia diesli na drugi plan. Firma nie zamierza opracowywać nowych silników wysokoprężnych, ale wciąż poszukuje rozwiązań, które już dziś mogą pomóc obniżyć średnią emisję spalin.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Porsche 911 T na Silesia Ringu - dobrze, że takie auta istnieją
Porsche 911 T na Silesia Ringu - dobrze, że takie auta istnieją
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż