Audi wstrzymało produkcję R8 e-tron z powodu słabej sprzedaży

R8 e-tron to zdecydowanie najładniejsza i najbardziej interesująca wersja superauta z Ingolstadt. Niestety klienci najwyraźniej nie podzielają tego zdania. Z powodu słabej sprzedaży Audi wstrzymało produkcję elektrycznego R8.

Obraz
Aleksander Ruciński

Auto zadebiutowało podczas zeszłorocznego salonu w Genewie jako pojazd zdolny połączyć świetne osiągi z ekologicznym charakterem. Mogłoby się wydawać, że taki pomysł chwyci. Niestety rzeczywistość okazała się zupełnie inna. Po wyprodukowaniu około 100 egzemplarzy władze Audi podjęły decyzję o zatrzymaniu produkcji tego modelu.

Obraz

Trudno powiedzieć co dokładnie było powodem niskiego zainteresowania klientów. Jest to co prawda samochód niszowy, który nigdy nie osiągnąłby oszałamiających wyników sprzedaży. Audi spodziewało się jednak znacznie większego popytu. Być może winny jest słaby marketing. Model ten był nieobecny w oficjalnych konfiguratorach Audi, a zainteresowanych klientów odsyłano do centrali Audi. Zupełnie tak, jakby Niemcom niezbyt zależało na sprzedaży.

Jako ewentualną wadę, zniechęcającą potencjalnych klientów można wskazać także brak napędu na cztery koła, jak ma to miejsce w spalinowych wydaniach. Przy mocy rzędu 456 KM i sporym momencie obrotowym charakterystycznym dla motorów elektrycznych napęd na dwie osie wydaje się bardziej rozsądnym rozwiązaniem.

Obraz

Niezależnie od powodów, R8 e-tron jest już historią. W ciągu 7 lat auto przeszło drogę od konceptu do ostatecznej wersji produkcyjnej, aby krótko po premierze ostatecznego wydania zniknąć z rynku. Szkoda, ponieważ była to mocna sportowa maszyna oferująca nie tylko świetne osiągi, ale i niezły zasięg na poziomie 460 km na jednym ładowaniu. Możemy być jednak pewni, że technologia zastosowana w R8 e-tron nie pójdzie na marne i zostanie wykorzystana w kolejnych projektach marki.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/12] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów