Audi tworzy plastikowe wyspy. Celem jest ochrona mórz przed plastikiem

Audi zaangażowane w ochronę środowiska wykorzystuje plastik z odpadów do tworzenia rekreacyjnych wysp. Oto przykład z Rotterdamu.

Plastikowe wyspy stworzone przez AudiPlastikowe wyspy stworzone przez Audi
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

4 lipca w Rotterdamie miało miejsce uroczyste otwarcie pływającego parku stworzonego przez Fundację Audi ds. ochrony środowiska wspólnie z partnerem Recycled Island Foundation. Jest to pokaz możliwości, jakie daje przetwórstwo śmieci z tworzyw sztucznych, pływających w wodach śródlądowych, na niewielkich głębokościach. Śmieci te są zbierane w specjalnie do tego zaprojektowanych basenach gromadzących, by nie przedostawały się do morza.

Miejsce gromadzenia odpadów
Miejsce gromadzenia odpadów © fot. mat. prasowe

Pozyskiwany w ten sposób surowiec może być przetwarzany na różne sposoby – tłoczenie, spawanie, druk 3D. W porcie Rijnhaven w Rotterdamie pokazano, że można z nich stworzyć sześciokątne, plastikowe wysepki, których głównym zadaniem jest poprawa równowagi życia lokalnych mieszkańców oraz ryb i innych stworzeń wodnych żyjących w rzece.

  • Chcemy wykorzystywać nowoczesne technologie, takie jak ta, do ożywienia otaczającego nas środowiska – podkreślił Rüdiger Recknagel, szef Fundacji Audi ds. ochrony środowiska. - Recykling plastikowych odpadów to jedno z głównych zadań naszej fundacji. Zależy nam na tworzeniu takiej przyszłości, w której godnie żyć będą zarówno ludzie, jak i zwierzęta oraz rośliny.
  • Jesteśmy bardzo wdzięczni Fundacji Audi ds. ochrony środowiska, że przyłączyła się do naszego projektu "pływających wysp" i że wspólnie możemy dziś uruchomić w Rotterdamie pierwszy taki teren – powiedział Ramon Knoester założyciel Recycled Island Foundation.
Zdaniem Audi możemy żyć w pełnej harmonii ze zwierzętami i roślinami, nawet we współczesnym, nafaszerowanym techniką świecie.
Zdaniem Audi możemy żyć w pełnej harmonii ze zwierzętami i roślinami, nawet we współczesnym, nafaszerowanym techniką świecie. © fot. mat. prasowe

Powierzchnia rotterdamskiego pływającego parku złożonego z plastikowych wysepek to 140 m2 – każda o powierzchni 5 m2. Zagospodarowano je sadząc roślinność, wśród której dominuje mech, ale są też kilkumetrowe drzewa. Większość wysepek ma otwartą strukturę, tak by rośliny mogły się swobodnie ukorzenić. W ten sposób, tuż pod powierzchnią wody, powstała gruba plątanina korzeni. Warstwa ta to idealna przestrzeń dla rozkwitu alg, glonów i innych roślin wodnych. Te z kolei stanowią źródło pożywienia dla wodnych zwierząt.

Wysepki są ruchome, a przez to bardzo wszechstronne w użyciu. Mogą być wykorzystywane jako miejsce odpoczynku podczas przerwy na lunch, ale również np. jako scena lub widownia koncertów plenerowych organizowanych w porcie.

Planowane jest stworzenie takich pływających wysepek również w innych miejscach na świecie. Jeszcze w tym roku baseny gromadzące odpady zostaną zainstalowane na kanale Charleroi w Brukseli oraz na indonezyjskiej wyspie Ambon.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km