Audi TT RS zostało odświeżone. Wygląda dobrze, ale moc pozostała bez zmian

Po standardowym wydaniu Audi TT przyszedł czas na topową odmianę tego modelu, która także została odświeżona. Zyskała kilka zmienionych, stylistycznych detali i lepsze wyposażenie. Napęd pozostał bez zmian, ale zdecydowanie nie ma na co narzekać.

Proste, ostre linie Audi TT RS zdecydowanie mogą się podobać.Proste, ostre linie Audi TT RS zdecydowanie mogą się podobać.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Podobnie jak w przypadku zwykłego TT, odmiana RS nie zmieniła się znacząco. Wprawne oko zauważy kilka subtelnych nowości takich jak większe wloty powietrza w zderzaku, zmienione tylne skrzydło oraz przeprojektowany dyfuzor. Delikatnie poprawiono też grafikę tylnych świateł. Warto wspomnieć o standardowym oświetleniu LED oraz opcjonalnych reflektorach Matrix LED.

Klienci, którzy zdecydują się na odświeżone TT RS będą mieli do wyboru dwie wersje nadwoziowe: roadster oraz coupé. Każda z nich ma występować w ośmiu kolorach do wyboru wliczając w to dwa nowe lakiery: Pulse Orange i Turbo Blue. Nadwozie można dodatkowo ozdobić kontrastowymi wstawkami wykonanymi z matowego aluminium lub czarnymi oznaczeniami marki i modelu.

Nowe barwy pojawiły się również w kabinie jako część pakietu RS Design. Ci, którzy się na niego zdecydują, zyskają wnętrze ozdobione czerwonymi lub niebieskimi wstawkami. Kolorowe elementy ozdobią tunel środkowy oraz stelaże foteli. Ciekawa opcja szczególnie w odmianie roadster, która częściej odsłania swoje wnętrze.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Czym byłby lifting bez aktualizacji systemu multimedialnego. Audi MMI powinno teraz działać szybciej i bardziej intuicyjnie. Na pokładzie znajdziemy łączność Wi-Fi, sterowanie głosem, czy opcjonalne audio sygnowane przez Bang&Olufsen. Lista opcji jest całkiem długa jak na sportowy samochód.

Jeśli zaś chodzi o silnik, pozostał on bez zmian. Pod maską nadal drzemie sprawdzona, 2,5-litrowa jednostka, która generuje równe 400 KM mocy i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu z napędem Quattro oraz siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnią owocują świetnymi osiągami.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/33] Źródło zdjęć: |

Setka pojawia się na liczniku po 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Chętni na odświeżone TT RS muszą jeszcze trochę poczekać. Auto będzie gwiazdą marcowego salonu w Genewie, a kilka tygodni później trafi do salonów. W Niemczech wyceniono je na 67 700 euro, co stanowi równowartość około 285 tysięcy złotych.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach