Audi SQ5 TDI po liftingu. Zmian jest więcej, niż mogłoby się wydawać

Po standardowych odmianach przyszedł czas na sportową wersję Audi Q5. Oczywiście mowa o SQ5 TDI, które właśnie przeszło facelifting. Niemiecki SUV poza nowym wyglądem zyskał też zmodernizowany silnik z miękką hybrydą i bogatsze wyposażenie.

W SQ5 odświeżono te same elementy wizualne, co w pozostałych wersjach.W SQ5 odświeżono te same elementy wizualne, co w pozostałych wersjach.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

SQ5 TDI to popularna propozycja wśród klientów, którzy pragną połączyć sportowe osiągi z ekonomią silnika diesla. Teraz, dzięki kilku poprawkom, 3-litrowy motor V6 powinien być jeszcze bardziej wydajny. Jednostka generująca 341 KM i 700 Nm pozwala osiągać setkę w 5,1 sekundy i rozpędzać się do 250 km/h.

Jak na sporego SUV-a są to naprawdę dobre rezultaty. Co ciekawe, Audi wprowadziło w swoim dieslu sporo zmian, mających na celu poprawę osiągów i obniżenie średniej emisji spalin. Nowe są m.in. kute tłoki, układ wtryskowy, intercooler i turbosprężarka, które współpracują ze stosowanym już wcześniej 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy.

Rozwiązanie to pozwala odzyskać ponad 8 kW energii i pozwolić na "żeglowanie" nawet przez 40 sekund. To rozwiązanie szczególnie przydatne na autostradzie, pozwalające obniżyć średnie zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km. Sporo dzieje się też w kwestii podwozia.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Zawieszenie w bazowym ustawieniu ma teraz o 30 mm niższy prześwit, co w połączeniu ze standardowymi 20-calowymi felgami zapewnia nie tylko sportowe wrażenia z jazdy, ale i bardzo atrakcyjną prezencję. Co ciekawe, w opcji dostępne będą również obręcze o średnicy 21 cali, a także sportowy dyferencjał o ograniczonym uślizgu.

Jeśli chodzi o wyposażenie, największą nowość stanowią tylne lampy OLED oraz kolejne wcielenie multimediów MIB z możliwością sterowania głosem lub za pośrednictwem ekranu o przekątnej 10,1 cala. Towarzyszą mu również cyfrowe zegary, które z kolei mają 12,3 cala.

Odświeżone SQ5 trafi do Europy w pierwszym kwartale 2021 roku. Polskie ceny nie są jeszcze znane, ale w Niemczech za wersję po liftingu trzeba będzie wyłożyć 68 137 euro.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy