WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Audi RS5 - lepsze od M3? [wideo]

Trzy lata musieliśmy czekać na to, aż Audi wreszcie pokaże BMW M3 czym jest moc opakowana w designerskie dzieło sztuki. Są tacy, którzy wolą trzy litery, napęd na tylną oś i nie ulegają stereotypom. Są jednak też tacy, którzy doceniają napęd Quattro i lubują się w czterech pierścieniach. Którzy jeżdżą szybciej?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Trzy lata musieliśmy czekać na to, aż Audi wreszcie pokaże BMW M3 czym jest moc opakowana w designerskie dzieło sztuki. Są tacy, którzy wolą trzy litery, napęd na tylną oś i nie ulegają stereotypom. Są jednak też tacy, którzy doceniają napęd Quattro i lubują się w czterech pierścieniach. Którzy jeżdżą szybciej?

Jestem pewien, że już po przeczytaniu tego fragmentu, ktoś z Was zada pytanie - czy można porównywać Audi RS5, a więc coupe, do BMW M3, które występuje w trzech wersjach nadwoziowych. Odpowiedź brzmi - jak najbardziej!

Od bardzo dawna to właśnie BMW przypominające Brucea Lee ze zdjętą koszulką walczy z Audi, Stevenem Seagalem w połyskującym garniturze. Nowe RS5 posiada pod maską silnik benzynowy o pojemności 4.2-litra z ośmioma cylindrami w układzie V. Jednostka ta produkuje 450 koni mechanicznych i 430 Nm momentu obrotowego. Teoretycznie więc, BMW M3 jest słabsze, w praktyce jednak 4.0-litrowe V8 wytwarza wprawdzie tylko 420 KM, ale samo auto jest o 45-60 kg lżejsze, w zależności od wersji. Jak wiele znaczy to 60 kilogramów w tym wypadku? Przekonamy się podczas testów na torze, wiele zależy od tego jak rozłożona jest masa pomiędzy osiami.

Spójrzmy jednak na osiągi. Audi robi pierwszą setkę w 4.6-sekundy, BMW w 4.8. Prędkości maksymalne ograniczone do 250 km/h, po całkowitym zdjęciu blokady pewnie zbliżone do 300 km/h.

Cena? Audi RS5 w podstawowej wersji ma kosztować 77 tysięcy euro. Za Bawarkę z nadwoziem coupe trzeba w Niemczech zapłacić od 68.350 euro. Trudny wybór.

Audi RS5 Driving Scenes

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik