Nowe Audi RS 3 z trybem drift i mocniejszym silnikiem. Setkę zrobi w 3,8 s 

Audi odsłania kolejne karty dotyczące nowego RS 3. Przed premierą hot hatcha udostępniono informacje dotyczące mechaniki auta. Konkurencja w tym segmencie robi się bardzo zacięta.

Dziś hothatche muszą też driftować - nawet, jeśli pomaga im w tym oprogramowanie.Dziś hothatche muszą też driftować - nawet, jeśli pomaga im w tym oprogramowanie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Kiedyś wyśmiewany, teraz oferowany w standardzie. Tryb drift pojawi się w nowym RS 3, a żeby bączki na pustym placu (bo nie ukrywajmy, do tego będzie głównie wykorzystywany) były naprawdę widowiskowe, inżynierowie Audi musieli poważnie zastanowić się nad zmianami w układzie napędowym. Efektem jest RS Torque Splitter.

RS Torque Splitter
RS Torque Splitter © mat. prasowe

Nie jest to wymyślenie koła na nowo. Na tylnej osi umieszczono dwa sprzęgła, które kontrolują przekazywanie mocy na każde koło. Bardzo podobne rozwiązanie – nazwane Twinster – miały też wcześniej Ford Focus RS czy Opel Insignia. Podczas jazdy moc trafia na zewnętrzne koło, co ma zmniejszyć podsterowność. Technicznie istnieje możliwość przerzucenia całej mocy silnika na jedno koło.

A i sama pięciocylindrowa jednostka jest też mocniejsza. Ma 400 KM i aż 500 Nm (o 20 Nm więcej) dostępnych od 2250 do 5600 obr./min. To przekłada się na sprint do setki w 3,8 sekundy. Jeśli zdecydujemy się na zakup pakietu RS Dynamic oraz ceramicznych tarcz, auto może pędzić nawet 290 km/h! Standardowo producent instaluje 7-biegową przekładnię z dwoma sprzęgłami. Można jedynie mieć nadzieję, że będzie ona sprawowała się lepiej niż np. ta w modelu S3.

Jak przystało na nowoczesne auto, RS 3 będzie wyposażone w masę trybów jazdy. Na pokładzie znalazła się też opcja ustawień o nazwie RS Performance, która jest przygotowana specjalnie na tor. Ustawienia są tak zaawansowane, że biorą pod uwagę nawet opony – w tym wypadku opcjonalne półsliki Pirelli P Zero Trofeo R. To pierwszy raz w historii, kiedy Audi montuje je na felgi już w fabryce.

Niemcy nie spieszą się z premierą RS 3, skutecznie podgrzewając atmosferę. Więcej o aucie przeczytacie w drugiej części lipca – wtedy bowiem planowana jest jego oficjalna premiera.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są