Audi R8 Spyder Wheelsandmore pojedzie 357 km/h i to bez dachu. To zasługa 1035-konnego napędu

Audi R8 to weteran segmentu supersamochodów i wciąż jedno z ulubionych aut tunerów. Wiosna coraz bliżej, więc Wheelsandmore przygotowało wyjątkowe wydanie, które pozwoli jechać nawet 357 km/h z otwartym dachem.

Osiągi szokują, tak jak koszt modyfikacji.Osiągi szokują, tak jak koszt modyfikacji.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nie od dziś wiadomo, że 5,2-litowe V10 jest podatne na modyfikacje. Choć silnik ten już w serii zapewnia bardzo dobre osiągi, nie brakuje firm, które wyciskają z niego niebotyczną moc. Najnowszy projekt Wheesandmore jest tego najlepszym przykładem.

Zamiast 610 KM mocy mamy tu aż 1035 KM i nie mniej oszałamiające 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak udało się osiągnąć taki wynik? Głównie dzięki zastosowaniu doładowania. Dwie turbosprężarki, wzmocniony układ korbowo-tłokowy, akcesoryjny wydech Capristo oraz oczywiście odpowiednie zestrojenie całości zaowocowały imponującym przyrostem.

Dodatkowa moc w parze z napędem na cztery koła owocuje świetnymi osiągami. Sprint do setki trwa tylko 2,7 sekundy, czyli niewiele szybciej niż w serii, ale już przyspieszenie 0-200 km/h mocno odbiega od oryginału - wynosi 6,7 sekundy, zamiast fabrycznych 11 sekund. Do 300 km/h Audi R8 Spyder Wheelsandmore rozpędza się natomiast w ciągu 14,2 sekundy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Jakby tego było mało, auto jest w stanie rozpędzić się do 357 km/h i to ze złożonym dachem. Oczywiście pod warunkiem, że nie zabraknie odwagi... i pieniędzy. Projekt nie należy bowiem do tanich. Same modyfikacje napędu wyceniono na 79 tys. euro, czyli ponad 330 tys. zł.

Chętni muszą do tego doliczyć jeszcze 13 200 euro za piękne felgi, będące przecież specjalnością firmy. Oznacza to, że dodatki w opisywanym projekcie stanowią wydatek niespełna 400 tys. zł. Do tego trzeba dodać jeszcze wartość samego pojazdu, wynoszącą dwa razy tyle.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach